واقف مهابادی قطعه زمین 700 متری را وقف کرد


واقف مهابادی قطعه زمین 700 متری را وقف کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: واقف نیک اندیش اهل روستای «گرده گروی» این شهرستان یک قطعه زمین 700 متر مربعی را به نیت احداث مسجد روستا وقف کرد.

سیدحسین مقتدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وقف در روستای «گرده گرو» از توابع بخش خلیفان این شهرستان و با سند 6 دانگ ثبت شده است.
وی ادامه داد: این وقف هفدهمین وقف سال جاری در این شهرستان است که به ارزش ملکی 700 میلیون ریال در سامانه موقوفات ثبت شده است.
مقتدر با بیان اینکه با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به 490 فقره رسید، اظهار داشت: سال گذشته نیز 21 وقف با ارزش 25 میلیارد ریال در این شهرستان ثبت شده بود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد بیان کرد: اولویت نیت‌ های مورد نیاز در جامعه امروز از جمله مواردی مانند پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان، مقابله با حاشیه نشینی، کمک به زوج‌ های جوان،‌ افراد بی سرپرست، بیماران نیازمن و کمک به افراد مستمندان است.
مقتدر گفت: واقفان و اندیشه نیکوی آنان که برگرفته از اعتقاد اسلامی و آموزه های دینی است، نقش موثری بر کاهش فقر، محرومیت ها، کمبودها، گره ها، بن بست ها و آسیب ها ایفا می کند.
به گزارش ایرنا سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.
مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره پیشتاز آذربایجان غربی هستند.
9903/3020/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 11 فروردین 1403