دستگاه ها برای جشنواره رضوی از ظرفیت های موجود بهره گیرند


دستگاه ها برای جشنواره رضوی از ظرفیت های موجود بهره گیرند

کرج - ایرنا - استاندار البرز در پیامی از دستگاه های اجرایی خواست از ظرفیت های موجود برای حمایت از جشنواره فرهنگی و کتابخوانی رضوی بهره گیرند.

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در پیام عزیزاله شهبازی به مناسبت برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی آمده است : جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به عنوان یک رویداد عظیم فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید و تبیین ابعاد زندگانی و سیره منور اهل بیت(ع) در میان عموم مردم برگزار می‌شود.
این جشنواره اقدامی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه است و با توجه به اهمیت مطالعه، از عموم مردم فرهنگ دوست استان دعوت می شود تا در این رویداد بزرگ فرهنگی که مزین به سیره زندگانی اهل بیت(ع) است، مشارکت کنند.
در این زمینه آگاه سازی‌ افراد و ترویج‌ فرهنگ‌ مطالعه‌ نیازمند برنامه‌ریزی دقیق از سوی‌ مسئولان‌ فرهنگی به خصوص دستگاه‌هایی است که به صورت مستقیم با کتاب در ارتباط هستند. یکی از بهترین راهکارها در زمینه بالا بردن سرانه مطالعه در هر جامعه‌ای، ایجاد چالش کتابخوانی و ایجاد انگیزه و موج ملّی در حوزه مطالعه مفید است.
استاندار البرز افزوده است که میزان رشد و توسعه ‌یافتگی در هر کشوری مرتبط با میزان توجه به مطالعه در آن فرهنگ و کشور است چرا که افراد با مطالعه کتاب و بالا بردن سطح آگاهی، اطلاعات و بینش خود می‌توانند زندگی بهتری برای خود رقم زده ، که همین امر رشد و توسعه کشور را در بلندمدت به ارمغان خواهد آورد.
شهبازی با بیان اینکه اهتمام ویژه به معرفی آثار ارزشمند و پرمحتوا در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار ضروری است خاطر نشان کرد: یکی از بهترین منابع در این زمینه، آثار مرتبط با اهل بیت(ع) به عنوان هادیان مسیر تعالی بشریت است که اثربخشی بسیار بالایی نیز در ارتقاء سطح فکری و معنوی جامعه خواهد داشت.
نهمین دوره ملی جشنواره کتابخوانی رضوی، از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا 27 خرداد ماه ادامه دارد.
این جشنواره در خصوص مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) بویژه در خصوص زندگینامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ)(ع) و بخش ویژه امام ابن رضا امام جواد(ع) در حال برگزاری است.
12کتاب در رده های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه، برای این جشنواره ارائه شده است.
اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت برگزار می شود.
7414/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...