صادرات برق بە اقلیم کردستان عراق بصورت جدی دنبال شود


صادرات برق بە اقلیم کردستان عراق بصورت جدی دنبال شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: ضروری است صادرات برق به اقلیم کردستان عراق به صورت جدی دنبال شود.

بە گزارش روز چهارشنبه پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسە هماهنگی فعالیت‌های برق منطقه‌ای که با حضور مدیر عامل و مدیران بخش های گوناگون شرکت برق منطقه ای در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی، کشور برای ارز آوری نیازمند صادرات است و این مسئله باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی یکی از مزیت‌های استان کردستان را هم مرز بودن با کشور عراق برای رونق صادرات اعلام کرد و افزود: با توجه به پست و خطوط انتقال سنگین برق که در مریوان احداث شده، ضروری است صادرات برق که برای کشور ارز آور هست مورد توجه جدی باشد.
استاندار کردستان اضافه کرد: در سفر آتی استاندار سلیمانیه به استان کردستان در این خصوص رایزنی می شود.
مرادنیا خواستار ایجاد پست برق مورد نیاز شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج شد و گفت: با توجه به اینکه فاز اول این شهرک صنعتی در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می شود لازم است تامین برق آن در سریعترین زمان انجام شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود شرکت برق منطقه ای تا پایان سال جاری پست ۲۳۰ کامیاران را که در سفر وزیر نیرو کلنگ زنی شد را به بهره برداری برساند.
استاندار کردستان اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن طرح های مهم صنعتی وکشاورزی در کردستان، استان بتواند سهم بیشتری از برق موجود در شبکه توزیع را به خود اختصاص دهد.
شرکت توزیع نیروی برق کردستان به 637 هزار و 530 مشترک خدمات می دهد و 100 درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.
7355 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در