معاونت مطبوعاتی لیست توزیع کاغذ مطبوعات را منتشر می‌کند


معاونت مطبوعاتی لیست توزیع کاغذ مطبوعات را منتشر می‌کند

رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ گفت: معاونت مطبوعاتی براساس شاخصه‌های خود کاغذ موجود را در میان مطبوعات توزیع خواهد کرد، اما براساس سیاست شفاف‌سازی وزارت ارشاد این معاونت هم موظف است پس از توزیع، لیست خود را منتشر کند تا ابهامات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، چهاردهمین نشست کارگروه ساماندهی کاغذ با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

پس از اتمام این نشست «حسین انتظامی» رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد موضوع توزیع کاغذ اظهاراتی را دیروز اعلام کردند، گفت: دیروز پیشنهاد شد که نحوه توزیع از سوی دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دو معاونت تخصصی این وارتخانه منتقل شود.

انتظامی در مورد توزیع زینک توسط شرکت تولیدی آشنا نیز خاظرنشان کرد: در این راستا قرار است دو نماینده از سوی معاونت‌های تخصصی فرهنگی و مطبوعاتی به همراه دفتر چاپ و نشر حواله‌های این شرکت و میزان تولید آنها را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ درباره قیمت تمام شده کاغذ نیز تصریح کرد: کارگروه ساماندهی کاغذ بروی این موضوع اشراف کامل دارد، برای همین منظور کمیته سه‌جانبه‌ای متشکل از سازمان حمایت، سازمان تعزیرات و نماینده کارگروه ساماندهی کاغذ به این موضوع رسیدگی می‌کنند و بخشی عظیمی از مشکل توزیع حل خواهد شد.

وی در مورد تایید نهایی ارز 4200 برای کاغذ وارداتی نیز اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر معاون اول رئیس جمهوری قرار شد به اندازه مصرف مطبوعات و ناشران واردات کاغذ با ارز 4200 باشد، این نشان می‌دهد که نظام و دولت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارند، طبعا مسیر واردات بخشی در گمرک خواهد بود که با حضور نماینده گمرک در کارگروه به محض ورود کاغذ میزان وارداتی به سیستم اعلام می‌شود و کارهای مرتبط با ترخیص آن اناجم می‌گیرد.

انتظامی در رابطه با توزیع نامتناسب زینک در بازار آزاد و فروش آن در بازار سیاه نیز افزود: در این راستا مسائلی در کارگروه امروز نیز مطرح شد، خوشبختانه برای محموله‌ای که در حال حاضر در گمرک بارگذاری شده است موضوع قیمت‌گذاری نیز انجام شد و چنانچه کسی پیش از این قیمت‌گذاری کالایی را با ارز نیمایی یا 4200 وارد کرده باشد و برخلاف قیمت مصوب گذشته توزیع کرده باشد قطعا توسط همان کمیته سه جانبه ذکر شده تحت پیگیری خواهد بود.

رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ در مورد ثبت سفارش‌ها و توزیع آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: موضوع ثبت و توزیع سفارشات با معاونت مطبوعاتی است اما توزیع کاغذ بین ناشران با معاونت فرهنگی خواهد بود، ستاد کارگروه ساماندهی کاغذ نیز امر هماهنگ‌کنندگی را دارد، همچنین توسط کمیته سه جانبه تشکی شده نیز موضوع نظارت هم قوی‌تر خواهد شد.

وی در مورد وضعیت بازار آزاد پس از توزیع کاغذ نیز یادآور شد: نظارت بر توزیع از ابتدا توسط ستاد تنظیم بازار بر عهده کارگوه ساماندهی کاغذ گذاشته شد، کمیته سه‌جانبه ذکر شده نیز از این هفته کار خود را آغاز می‌کند و نظارت بر توزیع رو قوی‌تر می‌کنیم تا کاغذها به بازار سیاه نرود، زیرا کاغذها باید در دو بخش به دست مصرف‌کنندگان واقعی و از سوی دیگر به ناشران و اهالی رسانه برسد.

انتظامی ادامه داد: البته کارگروه ساماندهی کاغذ از مردادماه سال گذشته تشکیل شده است و موضوع نظارت بر توزیع زینک در ادامه کار به این کارگروه سپرده شد، همکاری خوب بین دستگاه‌ها باعث شد تا این وظیفه نیز بر دوش کارگروه گذاشته شود، همه می‌دانیم که زینک یک کالای مکمل است و باید به آن توجه شود و در جلسه امروز نیز در مورد برخی محموله‌های وارد شده کار قیمت‌گذاری صورت گرفت.

وی در مورد توزیع کاغذ بین مطبوعات و شائبه توزیع بیشتر کاغذهای بین روزنامه‌های دولتی نیز گفت: طبعا معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی براساس شاخصه‌های خود کاغذ موجود را توزیع خواهد کرد، اما براساس سیاست شفاف‌سازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این معاونت هم موظف است پس از توزیع لیست موردنظر را منتشر کند تا ابهامات برطرف شود.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403