به گزارش افکارنیوز،

حجت‌الاسلام ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام روحانی در دیدار با فعالان سیاسی که از کمبود اختیارات رئیس جمهور گلایه کرده بود، گفت: رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی شخصیت دوم کشور محسوب شده و از اختیارات فراوانی برای اداره کشور برخوردار است.

وی افزود: رؤسای جمهور ما در تنظیم بودجه اختیارات زیادی داشته و قادرند بودجه را به گونه‌ای تدوین کنند که مانع مفت‌خواری‌هایی تعدادی از دستگاه‌‌های اجرایی کشور شوند که توان نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه در این دستگاه‌ها را ندارد.

قوامی در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مجلس که گفته بودند مجلس امکان نظارت بر بخش زیادی از اعتبارات بودجه تقدیمی از سوی دولت را ندارد، تصریح کرد: بیان اینگونه اظهارات مصداق فرافکنی نمایندگان است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم ادامه داد: نمایندگانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند ابتدا باید به صراحت اعلام کنند که اعتبارات کدام بخش یا نهاد است که دولت در اختیار مجلس قرار نمی‌دهد. به طور کلی اگر دولت در اعلام اعتبارات یک دستگاه کوتاهی نیز کرده باشد، نمایندگان مجلس با اهرم‌های نظارتی چون تحقیق و تفحص می‌توانند اطلاعات دقیقی از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات در بخش‌ها و نهادهای مختلف را احصا کنند.