جزئیاتی هولناک از جنایت های آل سعود علیه شیعیان


جزئیاتی هولناک از جنایت های آل سعود علیه شیعیان

کانال «أحرار» گزارشی تهیه کرده و در آن بارزترین جنایاتی را که مقامات عربستان سعودی علیه فعالان و شهروندان شیعه مرتکب شده اند، از جمله اعدام، بریدن سر، به رگبار بستن، دفن کردن جسدها در قبرستان های گروهی نامشخص و تحویل ندادن آن ها به خانواده ها تبیین و تشریح کرده است.

به گزارش جماران؛ شفقنا نوشت: آل سعود از زمانی که قدرت را در شبه جزیره عربستان در دست گرفته است تا به امروز سیاست اعدام، به رگبار بستن و قطع کردن سر شیعیان را در پیش گرفته و ظلم و ستم های متعددی را علیه شهروندان شیعه مرتکب شده است. اخیرا شبکه «أحرار» که به دفاع از حقوق شهروندان و فعالان بازداشت شده شرق شبه جزیره عربستان می پردازد گزارشی از سیاست های سیستماتیک قلع و قمع شیعیان توسط آل سعود را بررسی کرده است کع در زیر می خوانید.

سلطه آل سعود بر حکومت و قدرت در شبه جزیره عربی و خصومت علیه شیعیان مخالف با نظام همواره در این کشور ادامه دارد. مقامات سعودی غالبا برای انتقام گرفتن از یک نفر در استان های مختلف شیعه نشین که از لحاظ سیاسی یا اعتقادی با این رژیم اختلاف دارند، یک محله مسکونی یا کل آن منطقه را مجازات می کنند.

ماجرای زندان ها، شکنجه های سیستماتیک، بازداشت های ظالمانه و محاکمه های غیر قانونی بخشی از رفتارهای مقامات سعودی در برابر شهروندان شیعه ای است که معمولا به اعدام علنی در خیابان ها و دفن کردن جسد این شهیدان در قبرستان های گروهی نامشخص ختم می شود.

موضع کشورهای غربی و عربی نسبت به جنایات ریاض یا محکوم کردن زبانی و با سخنان تهی از مضمون جدی است یا سکوت مطلق. به همین دلیل، مقامات عربستان سعودی با آزادی کامل و حتی در برخی مواقع به توصیه برخی دولت های قدرتمند، قوانین بین المللی و شریعت الهی را نقض می کنند.

در همین خصوص، کانال «أحرار» گزارشی تهیه کرده و در آن بارزترین جنایاتی را که مقامات عربستان سعودی علیه فعالان و شهروندان شیعه مرتکب شده اند، از جمله اعدام، بریدن سر، به رگبار بستن، دفن کردن جسدها در قبرستان های گروهی نامشخص و تحویل ندادن آن ها به خانواده ها تبیین و تشریح کرده است.

این کانال که به دفاع از حقوق شهروندان و فعالان بازداشت شده شرق شبه جزیره عربستان می پردازد، گزارش خود را با عنوان «خطیر: مقابر جماعیه سریه» منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد که اعدام هایی که دائما شیعیان را هدف قرار می دهد، یک جنگ خطرناک علیه هویت است که آل سعود علیه شیعیان شبه جزیره عربستان به روا می دارد.

این گزارش با بیان این که جسد شیعیان دستگیر شده تحویل خانواده هایشان داده نمی شود، بلکه تکه تکه می شوند و در قبرهای گروهی در اماکن نامشخص ریخته می شوند از همه آزادگان جهان خواست تا به طور جدی پیگیر پرده برداشتن از این قبرها و مجازات بین المللی آل سعود شوند.

این گزارش برخی از مشهورترین قتل هایی را که توسط مقامات سعودی علیه شهروندان شیعه انجام شده بررسی کرده است و شروع آن با تشریح جنایتی است که آل سعود در ۱۱ ماه مه سال ۲۰۱۹ با حمله به شهر شیعه نشین السنابس مرتکب شد و هشت جوان را به رگبار بست و آنان را به شهادت رساند، سپس اجساد آن ها را در قبرهای گروهی ناشناخته ریختند.

سپس به حکم اعدامی که مقامات سعودی در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۹، علیه ۳۳ نفر از شیعیان فعال حقوق بشر که در بند اسارت سعودی ها بودند، اشاره کرده است و متذکر شده که جسد این افراد نیز به صورت سری در قبرهای گروهی ریخته شد. در میان این شهدا، نام افرادی مثل شهید عبد الکریم الحواج، شهید مجتبی السویکت، شهید حسین مسلم، شهید محمد آل خاتم، شهید طاهر مسلم الحربی و شهید محمد آل ناصر دیده می شود.

همچنین بر اساس این گزارش، در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۹ نیز نیروهای سعودی به شهر شیعه نشین ام الحمام هجوم بردند و ۶ جوان به نام های شهید محمد آل شبیب، شهید عبد المحسن الأسود، شهید عبد المحسن ابو عبدالله، شهید علی ابو عبدالله، شهید عمار ابو عبدالله، شهید یحیی العمار را به شهادت رساندند و پیکر آن ها را در قبرستان های سری انداختند.

علاوه بر این، در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۹ نیز آل سعود به منطقه الکویکب شهر قطیف حمله کردند و ۳ جوان شیعه را به قتل رساندند بدون این که جسد آن ها را تحویل دهند.

این گزارش به حمله آل سعود به شهر العوامیه در تابستان ۲۰۱۷ و ویران کردن منطقه تاریخی المسوّره نیز پرداخته و عملیات غارت، آتش زدن، کشتار و بردن سر شیعیان داخل خانه های آنان و در برابر دیدگان خانواده هایشان را تشریح نموده است.

جزئیاتی هولناک از جنایت های آل سعود علیه شیعیان

در ادامه این گزارش حکم اعدام ۴ نفر از زندانیان به نام های شهید امجد المعیبد، شهید مهدی الصایغ، شهید یوسف الشیخص و شهید زاهر البصری در همان تابستان ۲۰۱۷ بیان شده و نیز حمله نیروهای آل سعود به شهر شیعه نشین سیهات و شهادت سه جوان دیگر در همین تاریخ تبیین شده است.

أحرار خاطر نشان کرده که سیاست اعدام و تحویل ندادن اجساد قربانیان چیز تازه و جدیدی در عربستان نیست، بلکه آل سعود از دهه ها قبل، یعنی در تاریخ ۲ اکتبر ۱۹۸۸ همین سیاست را در پیش گرفتند و ۴ نفر از شیعیان حجاز به نام های ازهر الحجاج، علی الخاتم، محمد القروص و خالد العلق را اعدام کردند و اجساد آن ها را در اماکنی ناشناخته افکندند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس