گزافه‌گوئی‌های جاهلانه


گزافه‌گوئی‌های جاهلانه

شفقنا- روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت، وزیر دفاع جدید انگلیس از گرد راه نرسیده، علیه ایران سخن می‌گوید و تلاش می‌کند بر کارنامه سیاه و پر از جنایت و خیانت انگلیس در منطقه سرپوش بگذارد. پنی موردانت، مدعی شد فعالیتهای منطقه‌ای ایران تنش‌زاست و در صورت درگیری نظامی ایران و آمریکا، انگلیس جانب آمریکا را خواهد گرفت. […]

گزافه‌گوئی‌های جاهلانه

شفقنا- روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت، وزیر دفاع جدید انگلیس از گرد راه نرسیده، علیه ایران سخن می‌گوید و تلاش می‌کند بر کارنامه سیاه و پر از جنایت و خیانت انگلیس در منطقه سرپوش بگذارد. پنی موردانت، مدعی شد فعالیتهای منطقه‌ای ایران تنش‌زاست و در صورت درگیری نظامی ایران و آمریکا، انگلیس جانب آمریکا را خواهد گرفت.
چنین اقدامی از جانب انگلیس که زائده شرم‌آور آمریکا در جهان محسوب می‌شود، چندان بعید نیست اینکه روند تحولات پرفراز و نشیب منطقه چگونه ادامه یابد، نکته مهمی است که عمدتاً به هوشمندی و درایت بازیگران باز می‌گردد. اما اینکه در چنین شرایطی به فرصتی برای عربده‌جوئی‌های انگلیسی‌های شرور تبدیل شود، بسیار جای تعجب و حیرت است. با نگاهی به کارنامه سیاه و شرم‌آور انگلیس طی سه قرن اخیر در سراسر جهان، قاعدتاً هیچ فرد عاقلی در انگلیس نباید اگر ذره‌ای وجدان داشته باشد، به خودش اجازه دهد دیگران را به جنجال‌آفرینی و انجام اقدامات تنش‌زا متهم کند، چرا که انگلیس در طول تاریخ به عنوان یک رژیم شرور، مهاجم و متجاوز، جنایتکار و اشغالگر و… شناخته شده است.
جای تعجب است که وزیر دفاع جدید انگلیس که هنوز مرکب حکم وزارتش خشک نشده، با چنین دیدگاه ناشیانه‌ای بخواهد برای ایران خط و نشان بکشد و با گزافه‌گوئی‌های جاهلانه به اطاعت کورکورانه از دارو دسته ترامپ افتخار کند. ایکاش وزیر دفاع تازه‌کار انگلیس فرصتی پیدا می‌کرد تاریخ سراسر جنایت و شرارت کشورش را مرور می‌کند تا بهتر دریابد که در موقعیتی نیست که علیه ایران سخنی بگوید و اساساً رژیم ناتوان و درمانده انگلیس که در بحران بی‌پایان برگزیت اسیر شده، در شرایطی نیست که عربده‌هایش را کسی جدی بگیرد و به آن اعتنا کند.
امروزه حتی مردم انگلیس هم دریافته‌اند که رویای زندگی بهتر در صورت خروج از اتحادیه اروپا هم سرابی بیش نبوده و آمریکای ترامپ نه‌تنها از برگزیت حمایت کرده و می‌کند بلکه آرزوهای خود را برای خروج فرانسه و دیگران از اتحادیه اروپا و نهایتاً فروپاشی اتحادیه اروپا را پنهان نمی‌کند. این بدان معنی است که دنباله‌روی کورکورانه انگلیس از آمریکا حاوی نکته مثبت و مفیدی برای انگلیس نیست، حتی اگر پول توجیبی و منافع برخی مقامات حکومتی انگلیس تضمین شود.
دولتمردان انگلیسی اگر فکر می‌کنند قدرت و اعتباری برایشان باقی مانده، آنرا صرف حل و فصل مشکلات داخلی خود کنند تا از وضعیت رقت‌بار کنونی خارج شوند. بعلاوه اگر فرد عاقلی درون کابینه و دولت نیم‌بند ترزا می ‌وجود داشته باشد، بهتر است به شرارتهای انگلیس در منطقه خاتمه دهد. از حمایت و تجهیز نظامی ماشین جنگی ائتلاف بدنام سعودی در جنگ یمن دست بردارد، از اتاق جنگ سعودیها در جنگ یمن خارج شود، به شرارت و جنایت در سوریه، لیبی، عراق و… پایان دهد و شبکه جنایتکاران سازماندهی‌ شده‌اش را از منطقه خارج کند.
خوبست یکبار برای همیشه مقایسه‌ای میان عملکرد جمهوری اسلامی ایران و مدعیان مبارزات ضدتروریستی در منطقه صورت گیرد تا مشخص گردد کدام کشور است که تنش‌زائی می‌کند. و مبارزه راستین و صادقانه علیه تروریسم یعنی چه.
انگلیس با آن پرونده سیاه و شرم‌آورش در جنگ ۸ ساله صدام علیه ایران و همدستی رذیلانه با بعثی‌های جنایتکار و ارسال انواع جنگ‌افزارهای ضدبشری از جمله سلاحهای شیمیائی به عراق در موقعیتی نیست که راجع به تنش، ثبات و آرامش منطقه سخن بگوید.
ایران حتی از «عمق استراتژیک» خود همواره در جهت ایجاد ثبات و در مسیر مصالح ملتهای منطقه بهره‌گیری کرده است. حضور مستشاران نظامی ایران در عراق و سوریه به درخواست رسمی این دولتها و برای مبارزه نفس‌گیر علیه تروریستهای وحشی که دست‌پرورده آمریکا و انگلیس بوده‌اند، وارد عمل شده‌اند. شهادت مظلومانه مدافعین حرم گواه این مطلب است ولی کارنامه سیاه انگلیس در عراق، سوریه و لیبی انصافاً بسیار شرم‌آور است. جنایات نیروهای ویژه و عناصر وحشی MI-6 و MI-5 در لیبی، سوریه و عراق اگر زمانی رسانه‌ای شود، باقیمانده حیثیت لندن هم بر باد می‌رود. تا اینجای قضیه جابجائی صدها جلیقه انفجاری در پوشش بسته‌های دیپلماتیک انگلیس در عراق و نقش‌آفرینی‌ جاسوسان انگلیسی در بصره و سایر نقاط عراق را همگان به خاطر دارند که چگونه بازداشت آنها باعث رسوائی اشغالگران انگلیسی شد.
اگر قرار باشد «جعبه سیاه تروریستها» در سوریه و عراق روزی رمزگشائی شود، بهتر می‌توان دریافت که این مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم چه جنایاتی را مرتکب شده‌اند و ملتها هرگز جنایات مشترک آمریکا – انگلیس و دیگران را فراموش نخواهند کرد. انگلیس با چنین پرونده سیاه و شرم‌آوری نمی‌تواند مدعی تلاش برای ثبات و امنیت منطقه باشد.
خشم امروز آمریکا، انگلیس و سایر حامیان تروریسم از این بابت است که چرا تروریستها شکست خوردند. خشم امروز دشمنانی که مراتب دشمنی آنها علیه ملتهای منطقه در صفحات تاریخ و در عمق ذهن و روح ملتها ثبت و ضبط شده، با این جوسازیها فروکش نخواهد کرد. کاملاً آشکار است که شکست سنگین تروریستها در منطقه، شکست و رسوائی آمریکا و انگلیس هم بود. شکست داعش در واقع شکست استراتژی دشمنان اسلام بود که نتوانستند اهداف پلید خود را از آنهمه جنایت و شرارت مخفی کنند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...