جنوب چهارمحال و بختیاری بیش از 3300 ساعت تابش خورشید دارد


جنوب چهارمحال و بختیاری بیش از 3300 ساعت تابش خورشید دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: جنوب شرق و جنوب استان سالانه بیش از 3 هزار و 300 ساعت تابش خورشید دارد و این یک ظرفیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، مجید فرهزاد شامگاه سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: میزان تابش نور خورشید در شمال استان 2 هزار و 500 تا 3 هزار ساعت در سال است.
وی افزود: برای پتانسیل سنجی چهارمحال و بختیاری در حوزه انرژی باد باید به شاخص های سرعت، چگالی توان و چگالی انرژی توجه کرد.
فرهزاد تصریح کرد:‌ هم اینک 19 واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 210 کیلووات در چهارمحال و بختیاری نصب شده است و ‌ مجوز 17 واحد نیروگاهی در چهارمحال و بختیاری صادر شده، 10 واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 450 مگابایت در استان شناسایی و دارای پروانه بهره برداری هستند که یک و نیم مگابایت آن مربوط به کارخانه سیمان شهرکرد احداث به بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا، سهم چهارمحال و بختیاری در فاز نخست از 3 هزار واحد نیروگاهی در کشور 150 واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ توجه به انرژی های نو و بهره مندی از آن می تواند در تسریع روند توسعه ای استان موثر باشد.
الله کرم نصیری تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با سرمایه گذاری در حوزه انرژی های نو موظفند تا همکاری لازم با سرمایه گذاران را انجام دهند.
وی اظهار داشت:‌ اجرای طرح بهره مندی از انرژی های نو در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق محروم اجرایی می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ 110 میلیارد ریل اعتبار از محل کمک های فنی و اعتباری برای ادارت کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد:‌ این مبلغ برای کمک به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای در استان به زودی تشکیل می شود.
علیرضا شجاعی تصریح کرد: برای اجرای برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال جاری در چهارمحال و بختیاری 200 پروژه مختص 14 دستگاه اجرایی پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، تسریع در روند تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
7362/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر