قرارداد سرمربی جدید تیم ملی امشب نهایی می شود؟


یک ظن هست که می گوید قرارداد فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس امضا نمی شود اما مهدی تاج به بلژیک رفته تا کار را با سرمربی مدنظرش تمام کند. نوشته قرارداد سرمربی جدید تیم ملی امشب نهایی می شود؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

قرارداد سرمربی جدید تیم ملی امشب نهایی می شود؟

درباره قرارداد مارک ویلموتس به فدراسیون فوتبال ایران
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۲
قرارداد سرمربی جدید تیم ملی امشب نهایی می شود؟

یک ظن هست که می گوید قرارداد فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس امضا نمی شود اما مهدی تاج به بلژیک رفته تا کار را با سرمربی مدنظرش تمام کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یک هفته پس از ورود پر سر و صدای کاپیتان تیم ملی بلژیک از سی آی پی فرودگاه امام خمینی، هواداران تیم ملی که در رقابت های جام جهانی و جام ملت های قبل به دو قطب مثبت و منفی تبدیل شده بودند حالا تنها در انتظار نهایی شدن قرارداد مربی‌ای هستند که در نگاه اول چندان در ایران جلب نظر نکرد. البته شاید کارلوس کی روش هم در شروع کار هدایت تیم ملی وضعیت مشابهی داشت اما این دو دوره کاری در منچستر یونایتد بود که از او مقابل همه بدبینی ها محافظت می کرد.مارک ویلموتس که در این ساعات باید مشغول چانه زنی های نهایی قراردادش با رئیس فدراسیون فوتبال ایران باشد، مربی‌ای است با تجربه کمتر از ۹۰ بازی؛ اگرچه دوران کاری او و حضورش در تیم ملی بلژیک و سر و کله زدن با فوق ستاره های فوتبال جهان به خودی خود یک نقطه روشن در کارنامه او محسوب می شود.

مارک ویلموتس ، گزینه نهایی فدراسیون از بین نام های بزرگ یک جستجوی سری چند ماهه بوده که قرار است در اولین تجربه ایران را در دیداری دوستانه مقابل سوریه هدایت کند. این مسابقه ای که به سرعت قضاوت ها را در مورد ویلموتس نهایی خواهد کرد. جایی که او در نشست های مطبوعاتی و برخورد با بازیکنان می تواند هواداران فوتبال ملی را به یک آینده خوب امیدوار کند. بازی دوم ویلموتس هم با تیم ملی کره خواهد بود که در آخرین بازی دوستانه اش، کارلوس کی روش و کلمبیا را در سئول شکست داده است؛ یک مسابقه کلاسیک آسیایی که موفقیت در آن نظرها را به شدت نسبت به او مثبت خواهد کرد.

مورد مارک ویلموتس با جزئیات بسیار در دوران مربیگری نه چندان طولانی‌اش، یک انتخاب ریسکی برای فوتبال ایران به شمار می رود. ریسکی که اگر به نتیجه برسد باعث خوشنامی مهدی تاج خواهد بود که در دوران پرتنش سرمربیگری کارلوس کی روش همواره از این مربی حمایت کرد و حالا باید با سرمربی جدید، مسیری سبزتر از مرد پرتغالی را بسازد. چرا که استیلای ۸ ساله کی روش فضایی ایجاد کرده که فقط ان را می شود با لایه اوزون مقایسه کرد. لابد به همین دلیل هم بود که برانکو ایوانکوویچ حتی در لیست اولیه انتخابی تاج قرار نداشت. چرا که مذاکره و توافق با او به مشکلات دامن می زد اگر چه برانکو از شرایط لازم برای این شغل برخوردار بود.

مهدی تاج در شرایطی به بلژیک رفته که عده ای عقیده دارند قرارداد ایران با ویلموتس امضا نخواهد شد و همه این اتفاقات مو به مو سناریویی است که در نهایت به حضور مربی ایرانی در تیم ملی منتج می شود اما با توجه به توقع ایجاد شده تقریبا امکان ندارد که این گمانه درست باشد چرا که حالا مخاطبان فوتبال در صورت مواجهه با این اتفاق، رای به عدم کفایت فدراسیون می دهند. فدراسیونی که به سختی مبلغ قرارداد ویلموتس را تهیه و به او می رساند تا در نهایت فصل تازه یوزپلنگ ها با این مربی بلژیکی رقم بخورد.

قراردادی در سکوت خبری کامل رسانه ها بلژیک که مشخص نیست چرا در این یک هفته به سراغ کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی شان نرفتند. درست بر عکس ما که هنوز درباره ممانعت از ورود خبرنگاران مان به سی آی پی فرودگاه مهرآباد در شب حضور ویلموتس صحبت می کنیم. مربی‌ای که فعلا حس خاصی در ما برنینگیخته اما امیدواریم خیلی زود محبوب و محبوب تر شود.

* آدرس سفارت ایران در بلژیک ؛ بروکسل شماره ۱۵ خیابان فرانکلین روزولت است .جایی که میزبان جلسه تاج و ویلموتس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی