حسینی : برانکو بهترین کارنامه اش را در ایران تجربه کرده است


سرمربی حال حاضر گل ریحان معتقد است ما نباید درها را به روی مربیان غیر بومی ببندیم به شرطی که به شایسته سالاری احترام گذاشته شود . نوشته حسینی : برانکو بهترین کارنامه اش را در ایران تجربه کرده است اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

حسینی : برانکو بهترین کارنامه اش را در ایران تجربه کرده است

مجتبی حسینی : مربی خوب همیشه در یک تیم با بازیکنان خوب قهرمانی خواهد آورد
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۴
حسینی  : برانکو بهترین کارنامه اش را در ایران تجربه کرده است

سرمربی حال حاضر گل ریحان معتقد است ما نباید درها را به روی مربیان غیر بومی ببندیم به شرطی که به شایسته سالاری احترام گذاشته شود .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

لیگ برتر ایران با تمام نقاط قوت و ضعفش به اتمام رسید تا تیم ها بعد از یک طی یک دوره استراحت با بر پایی اردوهایی برای حضوری هر چه بهتر در لیگ نوزدهم خودشان را آماده کنند .این درحالی است که شرایط اقتصادی موجود در جامعه دست تیم ها را برای به کار گیری از نیروهای خارج از ایران بسته تر از هر زمانی خواهد کرد. تا آنجا که ریاست فدراسیون با خواندن پروتکلی در یکی از بخش های خبری در صدا و سیما تمامی تیم ها را از برپایی اردوهای برون مرزی نفی کرده است . این اخطار خواه نا خواه به موضوعات دیگر هم تسری پیدا می کند و احتمال آنکه در فصل پیش رو دیگر شاهد سرمربی خارجی نباشیم بسیارزیاد است .اخیرا شاهد موج جدیدی از مربیان ایرانی هستیم که با تکیه بر علم روز دنیا درحال رشد روز افزون هستند و احتمال می رود با توجه به شرایط ایجاد شده امیدوار به ورود این نوع مربیان در چرخه تیم های لیگ برتری باشیم. با مجتبی حسینی سرمربی تیم حال حاضر گل ریحان البرز در خصوص این مسائل ذکر شده و اینکه آیا تعداد مربیان بومی به حدی رسیده است که بتوانند در فصل بعدی ظرفیت موجود در لیگ برتر را پر کنند گفتگو کردیم

رقابت همیشه خوب است وباعث پیشرفت می شود

مجتبی حسینی در ابتدا در این خصوص اظهار داشت :

« شما هر حرکتی که می خواهید انجام دهید ببینید رقابت در آن باعث پیشرفت می شود و در کل می خواهم بگویم رقابت همیشه خوب است. بحث مربی خارجی و بومی فقط صرف مختص ایران نیست و در همه جای جهان وجود دارد. شما در کشورانگلیس هم ببینید که مهد فوتبال است این مسائل وجود دارد. یا حتی در آلمان که این همه مدعی فوتبال هستند و تعصب خاصی رو فوتبال خودشان دارند باز هم مربیان غیر بومی را می توان به وفور یافت .

برانکو بهترین کارنامه اش را در ایران تجربه کرده است

مجتبی حسینی در ادامه افزود :

« اما چیزی که هست باید بحث شایسته سالاری را رعایت کنیم . اینکه ما اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم باید مربی با کیفیتی بیاوریم. ما الان یک مربی خوب خارجی به نام برانکو را داریم که سابقه زیادی در امر مربی گری داشته است و در فوتبال دنیا شناخته شده است . اما این را فراموش نکنیم که ایشان بهترین کارنامه اش را در ایران تجربه کرده است و توانسته است در ایران روزهای خوبی را در عرصه مربی گری تجربه کند. اما این به چه خاطر بوده است .»

مربی خارجی باشد ، مربی داخلی هم کارش را بکند

این مربی جوان مازندرانی در ادامه بیان کرد:

« من فکر می کنم این شاید بخشی به خاطر فضایی بود که ما در اختیار او گذاشتیم . من به عنوان کسی که درحال رقابت با دیگر مربیان است به هیچ وجه دلم نمی خواهد که درهای ورود مربیان خارجی به ایران بسته شود، اما به شرطی که ما برویم و مربیان خوب و با کیفیتی را بیاوریم . من هرگز نمی خواهم اسمی را بیاورم اما وقتی می رویم و مربی بالای ۷۰ سال را می آوریم که هیچ داشته ای ندارد فقط در حال دور ریختن پولمان هستیم. چرا این شانس را به مربیان خودمان ندهیم. من خودم را مثال می زنم که عمر مربی گری من در لیگ برتر به ۲۵ یا ۲۶ بازی تجاوز نکرد مگر من بد نتیجه گرفتم . هم خوب نتیجه گرفتیم ، هم خوب بازیکن ساختیم و هم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم . همه کارهایی که یک مربی خوب باید انجام دهد ما در ذوب آهن انجام دادیم. من بازهم تکرار می کنم که اگر قرار است با این شرایط اقتصادی مربی خارجی بیاوریم مشکلی نیست اما برویم دنبال یک مربی بگردیم که کلاس بالا و کارنامه قوی داشته باشد و گر نه این شانس را به مربیان خودمان بدهیم که انصافا ما مربیان خوب ایرانی کم نداریم اما یکی باید باشد که به این ها اعتماد کند .»

سه سال است که برانکو قهرمان لیگ برتر شده است و قهرمانی در آخرین فصل را درحالی به دست آورد که در هفته های پایانی کاملا مجال برای تیم های دیگر لیگ برای سبقت از پرسپولیس فراهم شده بود ولی بازهم هیچ کدام از تیم ها نتوانستند جای آن ها بگیرند .

مربی خوب همیشه در یک تیم با بازیکنان خوب قهرمانی خواهد آورد

مجتبی حسینی در این رابطه گفت :

« شما در این مقوله باید بحث کیفیت بازیکن را هم ببینید و برانکو در حال مربی گری در تیمی مثل پرسپولیس با این همه مهره شاخص است و البته هیچ ایرادی هم ندارد. مگرما مربی بالاتراز پپ گواریولا داریم؟ آیا او با تیم های بی کیفیت و ارزان قیمت کار می کند . یعنی مربی خوب همیشه در یک تیم خوب و بازیکنان خوب قهرمانی خواهد آورد. و یک مربی خوب در تیم های متوسط شاید نتواند قهرمانی به دست بیاورد اما یک تیم خوب درست می کند، کاری که ما در ذوب آن انجام دادیم و یا کاری که یحیی در پدیده انجام داده است و در کل منظورم است که شاخص های موفقیت او کاملا فرق می کند .»

مجتبی حسینی همچنین در ادامه تاکید کرد:

« آیا برانکو با تیم پدیده و سایپا هم می تواند همین نتایج را بگیرد قبول کنید خیلی سخت می شود. اصلا خود من مگر برانکو را نبردم ، اما سال بعد من را عوض کردند. اقای برانکو مربی بسیار خوب و قابلی است اما یادتان باشد که حرف اول را همیشه بازیکن می زند. این را هم بدانید که مربی ضعیف حتی اگر بهترین تیم را هم در خدمت داشته باشد نمی تواند قهرمان شود نمونه اش هم شفر است . در مورد سرمربی سابق استقلال هم من فکرمی کنم این مربی اصلا نباید وارد ایران می شد. »

چرخه مربیان ما به خاطر وجود مدیران ضعیف معیوب است

وی درباره اینکه ظرفیت مربیان ایرانی آیا تا حدی است که بتوانند لیگ برتر را تغذیه کنند اظهار داشت :

« ما الان چرخه مربیانمان معیوب است و مدیران باید در تصمیماتشان کارشناسانه ترعمل کنند .شما زمانی صاحب مربیان خوب می شود که بحث شایسته سالاری وجود داشته باشد .

الان میزان دخالت سیاسی ها زیاد از حد شده است . الان نماینده مجلس به دنبال معرفی مربی است و این ها عادات بدی است که متاسفانه در فوتبال دارد باب می شود . آدم های شایسته و نخبه وقتی فضای کار باشد رشد می کنند شما وقتی فضای لازم را به افراد شایسته ندهید از کجا می توانید که متوجه شود که این آدم شایسته است .یک زمانی جنگ بود فضا بسته بود و ارتباطات کم بود الان اینترنت است و واقعا بچه دارد کارمی کنند و وقت می گذارند و مربی ایرانی علاوه بر همه این ها از لحاظ روحی روانی خیلی می توانند در تیمشان تاثیر گذار باشند. الان بحث علم را مثل یک چماق کرده اند و برسر مربیان وطنی زده اند. شما از کجا می دانید که مربی ایرانی دانش لازم را ندارد. اصلا علم در فوتبال به این صورت نیست که فرمولی را تعریف کنید و داخل بگذارید و نتیجه بگیرید. »

علم صرفا برای کمک به فوتبال آمده است وگر نه فوتبال همان فوتبال است

مجتبی حسینی با اعلام اینکه گوش عوام را با واژه هایی اشتباه پر می کنند افزود :

«علم صرفا برای کمک به فوتبال آمده است ، علم تغذیه، علم آنالیز، علم روانشناسی و بدنسازی و … تا علم لباس های ورزشی هم ورود کرده است. و گر نه فوتبال همان فوتبال است .اینکه این قدر می گویند فوتبال علمی شده است حرف عوام است این طور آدم ها فکر می کند آقای کی روش یک فرمول داشت داخل کامپیوتر می گذاشت و از آن طرف جواب می گرفت . اصلا مگر علم محدود است مگر امروز قطر مربیان بومی کم دارد در حالی که آنها همیشه حالت مستشاری داشته اند شما باید شانس بدهید به مربیان ایرانی به بچه هایی که واقعا مطالعه کنید.»

فوتبالیست های موفق باید بعد ازاتمام دورانشان از صفر شروع کنند

مجتبی حسینی در پایان در خصوص اینکه فوتبالیست های موفق بعد از پایان دوران مربی گری خودشان می توانند سریع وارد تیمشان شوند گفت:

« کسانی که فوتبالیست هستند باید بدانند وقتی فوتبالشان تمام می شود باید از صفر شروع کنند و درست مثل تمام مربیان که درحاضر هم فوتبالیست خوبی بودند و در حال حاضر مربی خوبی هستند . از کونته تا گوآردیولا تا زیدان همه آنها اول در تیم های پایه و دسته های پایین تر به جرگه مربیان طراز اضافه شدند . مشکل بعضی ها این است که فکر می کنیم چون فوتبالیست خوبی بودیم پس در امر مربی گری هم همه چیز را می دانیم. یعنی شما بایستی زحمت بکشید تا بتوانید موفقیت را لمس کنید.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل