ستاد شئون فرهنگی آستارا:احیاء شب های قدر با محوریت مصلی باشد


ستاد شئون فرهنگی آستارا:احیاء شب های قدر با محوریت مصلی باشد

آستارا - ایرنا - ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی آستارا، بر برگزاری آئین احیای شب های قدر با محوریت مصلی، به منظور اجرای منسجم برنامه ها و امکان استفاده گردشگران خارجی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا عصر سه شنبه در جلسه ستاد شب های قدر در این اداره گفت: شب های قدر بهترین فرصت نمایش وحدت مسلمانان در آستاراست و هیات امنای مساجد در برگزاری باشکوه آن همکاری کنند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: با توجه به موقعیت مرزی آستارا جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان در این آئین معنوی شرکت می کنند و برپایی ایستگاه های صلواتی در مقابل مساجد و استفاده از ظرفیت جوانان مد نظر باشد.
وی ادامه داد: میدان های شهر در مناسبت های مربوط به ولادت و شهادت امامان، به خوبی فضاسازی نمی شود و انتظار داریم در سالروز شهادت حضرت مولی الموحدین (ع)، شهر سیاهپوش شود.
وی بیان کرد: در سالروز شهادت حضرت علی (ع) عزاداری خیابانی از مقابل سپاه تا مسجد حضرت علی برگزار خواهد شد و دیگر مساجد نیز برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار کنند.
حاتمی گفت: ابتکار عمل باعث جذابیت برنامه ها می شود و باید از ظرفیت سمن ها، دانشجویان و نخبگان علمی و فرهنگی در آئین های معنوی استفاده شود.
محمد رضا حق طلب معاون اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این جلسه گفت: به مناسبت لیالی پر فضیلت قدر از 18 تا 22 ماه رمضان، مسابقات فوتسال جام رمضان تعطیل خواهد شد و باشگاه ها و اماکن ورزشی فعالیت نخواهند کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 87 مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...