شهرداری های آستارا به لایروبی رودخانه ها فراخوانده شدند


شهرداری های آستارا به لایروبی رودخانه ها فراخوانده شدند

آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: شهرداری های این شهرستان، به منظور مقابله با طغیان رودخانه ها، در لایروبی و ایجاد دیواره حفاظتی آنها با دستگاه های متولی همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم عصر سه شنبه در جلسه کمیته ساماندهی رودخانه ها و آب بندان ها در فرمانداری آستارا افزود: لایروبی رودخانه ها برای حفاظت منابع آب، جلوگیری از سیلاب و پیشبرد طرح های عمرانی است و نیازمند همکاری دستگاه های متولی هستیم.
وی اضافه کرد: پاکسازی رودخانه ملاهادی تا پل حاجیان به طول حدود 10 کیلومتر از امروز آغاز شد و به تسریع لایروبی کمک خواهد کرد.
نعمت یاورپور شهردار لوندویل هم گفت: دو رودخانه در بخش لوندویل برای لایروبی انتخاب شده و ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود: 18 هزار متر مکعب شن و ماسه از رودخانه استخراج خواهد شد و امیدواریم برای طرح های عمرانی لوندویل نیز مورد استفاده قرار گیرد.
رمضان دانش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا هم اظهار کرد: ایمنی بیش از 100 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی ، نیازمند شانه سازی است و امیدواریم از مصالح رودخانه ها به راهداری اختصاص یابد.
وی ادامه داد: مصالح ریخته شده در بخشی از محور آستارا - اردبیل توسط شرکت راه آهن، برای رانندگان خطرساز است و جمع آوری خواهد شد.
شهرستان مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، دو شهر، هفت رشته رودخانه و 11 پهنه آب بندان در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی