هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند


هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند

هواوی آنر 20 (Huawei Honor 20) و هواوی آنر 20 پرو (Huawei Honor 20 Pro) جدیدترین پرچمداران قدرت گرفته از تراشه کایرین 980 این شرکت چینی با دوربین‌ چهارگانه معرفی شدند. هواوی اکنون به یکی از بهترین شرکت‌ها در دنیای دوربین‌های موبایل تبدیل شده است. بزرگترین گوشی‌ساز چینی بعد از دستیابی به موفقیت در این حوزه به... نوشته هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20...

هواوی آنر 20 (Huawei Honor 20) و هواوی آنر 20 پرو (Huawei Honor 20 Pro) جدیدترین پرچمداران قدرت گرفته از تراشه کایرین 980 این شرکت چینی با دوربین‌ چهارگانه معرفی شدند.

هواوی اکنون به یکی از بهترین شرکت‌ها در دنیای دوربین‌های موبایل تبدیل شده است. بزرگترین گوشی‌ساز چینی بعد از دستیابی به موفقیت در این حوزه به واسطه معرفی سه گوشی پرچمدار هواوی پی 20 پرو، هواوی میت 20 پرو و هواوی پی 30 پرو، اکنون تصمیم دارد این موفقیت را با شرکت زیر شاخه خود، آنر، تقسیم کند. در همین راستا دو گوشی پرچمدار هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه متشکل از یک سنسور ماکروی منحصربه‌فرد، رونمایی شدند. علاوه بر آن، باید به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.4 سنسور اصلی دوربین مدل پرو اشاره کرد که برای اولین بار در دنیای موبایل استفاده می‌شود.

مشخصات فنی هواوی آنر 20 پرو – Huawei Honor 20 Pro

هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند

خاص‌ترین ویژگی دوربین هواوی آنر 20 پرو داشتن سریع‌ترین گشودگی دریچه دیافراگم در دنیای دوربین‌های موبایل است. سنسور اصلی دوربین از نوع سونی IMX586 بوده و رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم آن به ترتیب 48 مگاپیکسل و f/1.4 است. به لطف این قابلیت، در مقایسه با یک سنسور دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، نزدیک به 60 درصد نور بیشتری از محیط توسط دوربین دریافت خواهد شد. اندازه سنسور “1.2 بوده و ابعاد پیکسل‌ها در سنسور یاد شده به 0.8 میکرومتر رسیده است. استفاده از تثبیت‌کنندگی نوری و الکترونیکی تصویری (OIS + EIS) به کاربر اطمینان می‌دهد لرزش‌های دست وی به کمترین میزان ممکن حین فیلم برداری تاثیرگذار خواهند بود.

هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند

یکی دیگر از سنسورهای ماژول دوربین مدل پرو از نوع تله فوتو با توانایی زوم اپتیکال 3 برابری است. به لطف آن، بزرگنمایی هیبریدی 5 برابری و دیجیتالی 30 برابری امکان‌پذیر خواهد شد. این سنسور نیز از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر پشتیبانی می‌کند. این ویژگی تاثیر به سزایی در کیفیت تصاویر حین اعمال بزرگنمایی یا گرفتن عکس‌های پرتره در زمان عدم وجود نور کافی در محیط خواهد داشت.

هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند

برای اولین مرتبه در دنیای گوشی های هوشمند شاهد استفاده از یک سنسور ماکرو در یک دوربین موبایل هستیم. برخلاف سنسورهای مخصوص زوم، به لطف آن، امکان عکاسی از اشیای دارای فاصله بسیار نزدیک میسر می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان به فراهم شدن امکان عکاسی از یک کفش دوزک بسیار کوچک اشاره کرد! سنسور یاد شده دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل بوده و قادر است از اشیای دارای فاصله 4 سانتی‌متری عکاسی کند. در نهایت به سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی می‌رسیم که تا امروز، پای ثابت ماژول‌های دوربین‌های چندگانه پرچمداران بوده است. این سنسور از میدان دید 117 درجه‌ای بهره می‌برد.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; }

روی پنل جلویی، یک دوربین 32 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی، درست روی گوشه‌ای از نمایشگر 6.26 اینچی گوشی قرار گرفته است. این صفحه نمایش از نوع ال سی دی بوده و دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 است. در هواوی آنر 20 پرو برخلاف سایر پرچمداران 2019 خبری از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نبوده و این ماژول، داخل دکمه پاور روی کناره بدنه دستگاه قرار گرفته است. یک سیستم تشخیص چهره نه چندان پیشرفته نیز وجود دارد.

هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدندهواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند

مغز متفکر گوشی هواوی آنر 20 پرو تراشه کایرین 980 بوده و ظرفیت حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی داخلی به ترتیب 8 گیگابایت و 256 گیگابایت در نظر گرفته شده است. سیستم خنک‌کنندگی تراشه با گرافن توسعه یافته که در مقایسه با نمونه‌های مسی، انتقال حرارت بهتری دارد. قابلیت نرم افزاری GPU Turbo 3.0 سبب می‌شود اجرای بازی‌های موبایل، روانتر از اجرای آن‌ها روی برخی گوشی های مخصوص گیم باشد.

به لطف NPU و ISP دوگانه قدرتمند، حالت شب اختصاصی دوربین هواوی آنر 20 پرو (AIS Super Night Mode) قادر است در آن واحد تعداد زیادی تصویر به ثبت رسانده و در نهایت از طریق حذف قسمت‌های مات شده از هر مورد، یک عکس باکیفیت ارائه کند. حالت AI Ultra Clarity Mode مخصوص سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، چنین کاری را در زمان عکاسی در طول روز انجام می‌دهد.

هواوی پی 20 پرو از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرت گرفته و با سیستم شارژ سریع 22.5 واتی هواوی شارژ می‌شود. به لطف این سیستم، زمان شارژ 0 تا 50 درصد باتری حدود 30 دقیقه خواهد بود. فروش این گوشی به زودی به قیمت 600 یورو آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی هواوی آنر 20 – Huawei Honor 20

دوربین، اصلی‌ترین تفاوت دو گوشی خانواده Honor 20 محسوب می‌شود. با خرید مدل پایه، همچنان یک سنسور 48 مگاپیکسلی ساخت سونی در کنار سه سنسور دیگر در اختیار خواهید داشت. در هواوی آنر 20 گشودگی دریچه دیافراگم لنز سنسور اصلی به f/1.8 رسیده و خبری از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر نیست. هر دو سنسور ماکروی 2 مگاپیکسلی و اولترا واید 16 مگاپیکسلی هنوز وجود دارند، اما سنسور تله فوتو، جای خود را به یک سنسور عمق میدان ساده داده است.

هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند

برخلاف اخبار پیشین، اندازه نمایشگر هر دو گوشی کاملا یکسان بوده و اینجا نیز یک صفحه نمایش 6.26 اینچی ال سی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس وجود دارد. دوربین سلفی مجددا 32 مگاپیکسلی بوده و در قالب یک حفره، روی نمایشگر سوار شده است. اسکنر اثر انگشت همانند مدل پرو روی لبه کناری بدنه قرار دارد.

تراشه کایرین 980 این مرتبه با 6 گیگابایت حافظه رم در ارتباط بوده و 128 گیگابایت فضا به منظور ذخیره‌سازی وجود دارد. در هواوی آنر 20 خبری از سیستم‌ خنک‌کنندگی مبتنی بر گرافن نیست، اما قابلیت GPU Turbo 3.0 همچنان وجود دارد.

ضخامت مدل پایه به خاطر استفاده از یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی کاهش پیدا کرده است (1.87 میلی‌متر در برابر 8.44 میلی‌متر). سیستم شارژ سریع باتری یکسان است. خرید هواوی آنر 20 با پرداخت 500 یورو امکان‌پذیر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس