عینک هوشمند گوگل گلس 2 با قیمت 999 دلار معرفی شد


عینک هوشمند گوگل گلس 2 با قیمت 999 دلار معرفی شد

گوگل از عینک هوشمند گوگل گلس 2 (Google Glass 2) رونمایی کرد. این عینک بر پایه واقعیت افزوده بوده و همانند نسل پیشین‌اش شرایط ویژه‌ای برای فروش دارد. گرچه اهالی مونتین ویو هنوز نسل جدید عینک های هوشمند گوگل گلس را به عنوان یک محصول اساسی نمی‌دانند و تولید آن چندان انبوه نیست، اما قیمتی... نوشته عینک هوشمند گوگل گلس 2 با قیمت 999 دلار معرفی شد...

گوگل از عینک هوشمند گوگل گلس 2 (Google Glass 2) رونمایی کرد. این عینک بر پایه واقعیت افزوده بوده و همانند نسل پیشین‌اش شرایط ویژه‌ای برای فروش دارد.

گرچه اهالی مونتین ویو هنوز نسل جدید عینک های هوشمند گوگل گلس را به عنوان یک محصول اساسی نمی‌دانند و تولید آن چندان انبوه نیست، اما قیمتی 999 دلاری برای آن انتخاب کرده‌اند. خبر وجود عینک جدید گوگل مدت‌ها پیش فاش شد ولی تا به امروز هیچ تصویری از آن منتشر نشده بود. پروژه عینک هوشمند پیش از این در آزمایشگاه سرّی آلفابت X، کمپانی مادر گوگل توسعه پیدا می‌کرد و به تازگی به گوگل منتقل شده تا میزان بازتاب خرید آن توسط مردم مشخص شود.

طراحی کلی عینک هوشمند گوگل گلس 2 نسبت به نسل قبل تغییر محسوسی نداشته و با وجود اینکه از نمایشگر Heads-up استفاده می‌کند اما شباهتی به مایکروسافت هولولنز ندارد. چیپست پردازشی گلس 2 دست‌خوش تغییر شده و حالا شاهد چیپ اسنپدراگون XR1 هستیم که عملکرد بهتری دارد و اختصاصا برای اجرای محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی شده است. به گفته گوگل، با کمک چیپ جدید کوالکام می‌توان از چشم‌انداز کامپیوتری و قابلیت‌های یادگیری ماشینی بهره برد. این کمپانی به تازگی ابزار چشم‌انداز کامپیوتری کاربر محور خود را موسوم به لنز (Lens) معرفی کرده که برای مثال می‌تواند علائم را ترجمه کند و با توجه به موقعیت فعلی کاربر، به او رستوران پیشنهاد دهد.

عینک هوشمند گوگل گلس 2 با قیمت 999 دلار معرفی شد

Smith Optics یکی از کمپانی‌هایی است که گوگل برای ساخت گلس 2 با آن همکاری کرده و نتیجه این همکاری، افزوده شدن لبه‌هایی به عینک جهت حفاظت بیشتر از آن است که در تصاویر به خوبی دیده می‌شوند. سیستم عامل گوگل گلس 2 اندروید بوده و از Android Enterprise Mobile Device Management پشتیبانی می‌کند.

عینک گوگل در ابتدا به عنوان یک هدست واقعیت افزوده با تقاضای بالا ساخته شده بود، اما پس از شکایاتی مبنی بر نقض حریم خصوصی و عملکرد آن، گوگل آن را به ابزاری مناسب برای جراحان، کارکنان کارخانه‌ها و سایر شغل‌ها تبدیل کرد. گوگل ادعا می‌کند:

کمپانی‌هایی که از عینک هوشمند ما استفاده می‌کنند اذعان دارند سرعت ساخت و کیفیت محصولاتشان بالا رفته و از هزینه‌هایشان کاسته شده است.

در کنار گوگل برخی از کمپانی‌ها مانند مایکروسافت، Vuzix و اپسون (Epson) در حال کار بر روی واقعیت افزوده با محوریت تجارت هستند. اما ظاهرا واقعیت افزوده با محوریت کاربر به فراموشی سپرده شده و آن چنان که باید به آن توجه نمی‌شود. انتقال عینک هوشمند از آلفابت به گوگل خود نشانه‌ای از اعتمادبه‌نفس گوگل به شمار می‌رود، اما حداقل فعلا خبری از همه‌گیر شدن گوگل گلس در کار نخواهد بود.

عینک گوگل گلس 2 در دو نسخه Enterprise و Explorer به فروش خواهد رسید و نسخه Explorer آن 500 دلار گران‌تر از Enterprise، یعنی 1500 دلار قیمت خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی