دوربین زیر نمایشگر یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سامسونگ گلکسی اس 11 خواهد بود


دوربین زیر نمایشگر یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سامسونگ گلکسی اس 11 خواهد بود

سامسونگ گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) اولین پرچمدار سال 2020 غول کره‌ای در بازار موبایل خواهد بود. طبق اخبار جدید، مجهز شدن به دوربین زیر نمایشگر یکی از منحصربه‌فردترین قابلیت‌های این گوشی محسوب می‌شود. پرچمداران جدید سامسونگ از سری S چند ماه پیش رونمایی و عرضه شدند. سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس... نوشته دوربین زیر نمایشگر یکی از ویژگی‌های...

سامسونگ گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) اولین پرچمدار سال 2020 غول کره‌ای در بازار موبایل خواهد بود. طبق اخبار جدید، مجهز شدن به دوربین زیر نمایشگر یکی از منحصربه‌فردترین قابلیت‌های این گوشی محسوب می‌شود.

پرچمداران جدید سامسونگ از سری S چند ماه پیش رونمایی و عرضه شدند. سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به عنوان دو مورد از بهترین و قدرتمندترین گوشی های هوشمند دنیا به شمار می‌روند. اگرچه تا رونمایی محصول بعدی از همین سری، که طبق روال نام‌گذاری ده سال اخیر شرکت دارای نام سامسونگ گلکسی اس 11 خواهد بود، حدود هشت ماه زمان باقی مانده، اما انتشار اخبار و شایعات درباره آن از هم‌اکنون آغاز شده است.

دوربین زیر نمایشگر گلکسی اس 11 سامسونگ

چندی پیش دریافتیم اسم رمز گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ، Picasso است. بر اساس گزارش‌های جدید، سامسونگ مشعول توسعه یک نمایشگر تمام صفحه واقعی برای پرچمداران سال 2020 خود است. برای دستیابی به این هدف، شرکت فکر توسعه یک دوربین زیر نمایشگر را در سر می‌پروراند. این راهکار را نباید با راهکار استفاده از حفره روی نمایشگر اشتباه گرفت. در این رویکرد، سنسور دوربین سلفی روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد، اما روش جدید، به قرارگیری دوربین زیر نمایشگر مربوط می‌شود. البته برخی تحلیلگران عقیده دارند این فناوری به اندازه‌ای پیشرفت نکرده تا آماده به کار رفتن در سامسونگ گلکسی اس 11 باشد. به عقیده این گروه از تحلیلگران، سامسونگ طی چند سال آتی همچنان از دوربین سلفی روی نمایشگر استفاده خواهد کرد، اما هر سال تلاش می‌کند ابعاد آن را کوچک‌تر و کوچک‌تر کند.

علاوه بر این تغییر مهم که هنوز امید به مشاهده آن در گلکسی اس 11 وجود دارد، یک پیشرفت بسیار بزرگ دیگر نیز در راه است. چند روز پیش اعلام کردیم سامسونگ ساخت تراشه 3 نانومتری را در دستور کار قرار داد، بدون این که بخواهد ابتدا روی چیپست‌های 5 نانومتری کار کند. یک تراشه 3 نانومتری در مقایسه با تراشه‌های پرچمدار 7 نانومتری کنونی، 50 درصد مصرف انرژی کمتر و 30 درصد توان پردازشی بیشتری خواهد داشت، اگرچه ابعاد آن تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند! اگر قرار باشد چنین تراشه‌ای علاوه بر دوربین زیر نمایشگر در گلکسی اس 11 به کار برود، باید منتظر یک گوشی پرچمدار رویایی باشیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا