هوآوی از اروپا خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکند


هوآوی از اروپا خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکند

تهران - ایرنا - نماینده رسمی شرکت چینی هوآوی در اتحادیه اروپا، روز سه شنبه از مقامات این اتحادیه درخواست کرد در برابر تصمیمات و اقدامات یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سکوت نکند و واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا شرکت هوآوی را در فهرست شرکت های سیاه قرار داد و شرکت آمریکایی گوگل نیز از همراهی این شرکت چینی صرفنظر کرد، 'آبراهام لیو' نماینده رسمی شرکت هوآوی در اتحادیه اروپا، از مقامات این اتحادیه خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکنند.
وی خطاب به رهبران اروپا گفت: اگر بخواهید واقعیت را درک کنید، این اقدام رئیس جمهوری آمریکا علیه هوآوی فقط حمله به این شرکت نبود بلکه حمله به نظم لیبرال بر مبنای قانون است و می تواند برای نظم جهانی بسیار خطرناک باشد. امروز این بلا را بر سر شرکت هوآوی آورده اند و فردا می تواند اقدامی مشابه برای هر یک از شرکت های بین المللی رخ دهد.
لیو وعده داد هوآوی اقدامات بیشتری برای ازبین بردن نگرانی اروپایی ها در مورد خطر جاسوسی از سوی این شرکت چینی اتخاذ خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما نگرانی دولت های اروپایی را در حوزه امنیت درک می کنیم و آماده هستیم تا کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهیم. در همین راستا و به علت اهمیت نسل پنجم اینترنت تلفن همراه ،5G، هوآوی به عنوان پیشتاز این حوزه آماده است توافق های عدم جاسوسی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضا کند.
براساس این گزارش، 'هالین ژائو' دبیرکل سازمان ملل در بخش اینترنت و ارتباطات رادیویی و مخابراتی نیز در این باره معتقد است که تلاش آمریکا برای ممنوعیت نصب و استفاده از تجهیزات مخابراتی و شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بیشتر با انگیزه‌های سیاسی و تجاری صورت گرفته است و در این میان نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری و احتمال جاسوسی و نفوذ به اطلاعات و حریم خصوصی کاربران چندان پررنگ نیست.
پیش تر نیز کارشناسان و تحلیلگران خاطرنشان کرده بودند که آمریکا تصمیم دارد ضربه مهلکی به اقتصاد و تجارت چین بزند و بدین ترتیب دقیقا دست روی بزرگترین و درآمدزاترین شرکت چینی یعنی هواوی و «زد.تی.ای» که در زمینه فناوری اینترنت 5G و گوشی‌های هوشمند فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، گذاشته است تا بدین ترتیب بتواند در جنگ تجاری با این کشور موفقیت‌آمیز عمل کرده باشد و مانع کسب میلیون‌ها و میلیاردها دلار درآمد و سود این شرکت‌ها شود.
شبک**اروپام**9041**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022