نشست سران عرب در ریاض برای منحرف کردن افکار عمومی است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از العهد لبنان، رئیس کمیته ملی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العهد لبنان، رئیس کمیته ملی و سخنگوی جنبش انصار الله یمن تصریح کرد : نشست سران عرب در ریاض برای منحرف کردن افکار عمومی از جنایت های آل سعود و متحدانش در یمن است.

محمد عبدالسلام اظهارات و ادعاهای مقامات عربستان سعودی را درباره هدف قرار دادن منطقه طائف توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ‏، تلاشی نافرجام و مذبوحانه از جانب سعودی‌ها برای برون رفت از باتلاقی دانست که در یمن برای خود ایجاد کرده اند. سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: عربستان به منظور جلب توجه در سطح رسمی و مردمی با دروغ پردازی های خود مبنی بر تهدید مکه به دنبال بزرگنمایی است.
عبدالسلام اظهار داشت: نشست سران شورای همکاری خلیج (فارس) و سران عرب در عربستان حبابی بیش نیست که هدف از آن منحرف کردن افکار عمومی از وقایع یمن و دستیابی ریاض به حمایت بین‌ المللی است. وی تاکید کرد: این ادعاهای عربستان بیانگر ورشکستگی بسیار جدی نظام آل سعود است که تلاش دارد با چسبیدن به پرده های کعبه از این باتلاقی که خود را در آن انداخته است،خارج شود و افکار عمومی را قانع کند که مکه در معرض خطر است.
رئیس کمیته ملی و سخنگوی جنبش انصار الله یمن در ادامه خاطر نشان کرد: این ادعاها غیرمنطقی است و با ارزش‌هایی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول پنج سال جنگ به آنها پایبند بوده‌اند، مغایرت دارد. رسانه‌های رسمی عربستان سعودی تا این لحظه‌ این دروغ پراکنی ها را نپذیرفته اند و تنها به برخی از رسانه‌ها دستور داده شده است، وضعیتی رسانه ای ایجاد کنند تا در سایه آن این همدردی به دست آید که عربستان در معرض تهدید قرار دارد.
عبدالسلام افزود: وزارت دفاع یمن وابسته به جنبش انصارالله هرگونه عملیات نظامی را اعلام می‌کند و یمن در صورت وقوع هرگونه علمیات در دفاع از ملت مظلوم، خاک، کرامت و حاکمیت خود هیچ ابایی ندارد. وی افزود: درخواست عربستان برای برگزاری نشست سران عرب و کشورهای اسلامی در مکه به خاطر یک موضوع مهم نیست بلکه مسئله ای که در این درخواست و دعوت مطرح است‎؛ آن خواهد بود که عربستان در معرض تهدید قرار گرفته است.
سخنگوی جنبش انصار الله تصریح کرد: هیچ واکنش متقابل عربی و اسلامی در قبال این درخواست وجود نداشته و این عربستان سعودی است که به دنبال بزرگنمایی ، حباب سازی و اظهارات غیر منطقی است. عبدالسلام تاکید کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق مقدس با اخلاقیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منافات دارد از همین رو ارتش و کمیته های مردمی یمن نه تنها به غیرنظامیان موجود در مناطق مرزی حمله نمی‌کند بلکه اماکن مقدس را هم مورد هدف قرار نمی‌دهند. وی در پایان تاکید کرد: زمانیکه به تجاوز دشمن پاسخ می دهیم و اهدف نظامی یا تاسیساتی که جنبه نظامی دارند، حمله می کنیم به این موضوع و انجام این عملیات افتخار و مباهات می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان