کدام استان بالاترین میزان ابتلایان به بیماری‌های قلبی را دارد؟


کدام استان بالاترین میزان ابتلایان به بیماری‌های قلبی را دارد؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی علت نخست مرگ‌ومیر در استان را بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: بحث تغذیه در بیماری فشارخون بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه یکی از عوامل فشارخون مصرف غذاهای فست فود است...

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس، علی حق‌بین ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سلامت یکی از مقوله‌های مهم در هر جامعه است و همواره انسان باید به فکر ارتقا بعد جسمی و روحی خود باشد و عقل سالم در بدن سالم است.

وی در ادامه افزود: یکی از بیماری‌های غیر واگیر فشارخون است که باعث بیماری‌های قلبی و عروقی در بدن انسان می‌شود که یکی از اساسی‌ترین کارها برای کنترل فشارخون دانستن میزان فشارخون و یکی از اساسی‌ترین کارهای پزشکی گرفتن فشارخون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به پویش ملی کنترل فشارخون بیان کرد: پویش ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت‌ماه الی ۱۵ تیرماه به همه همشهریان خدمت‌رسانی می‌کند که در این پویش ۵۰ درصد از بیماران، زنان و مردان بالای سی سال و بیماران کلیوی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: در خراسان‌شمالی ۳۴۹ هزار نفر افراد بالای سی سال زندگی می‌کنند که در این پویش باید فشارخون ۱۷۴ هزار نفر را اندازه‌گیری نماییم که ۳۰ درصد این جمعیت ۵۲ هزار نفر هستند که دچار بیماری فشارخون بوده و باید تحت درمان قرار بگیرند.

در ادامه سید احمد هاشمی اضافه کرد: در خراسان‌شمالی بیش از ۲۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلابه بیماری فشارخون هستند.

وی ادامه داد: بیماری فشارخون دلایل زیادی دارد که یکی از دلایل تشدیدکننده فشارخون مصرف سیگار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در ادامه بیان کرد: ۶۰ درصد بیماران که مبتلابه فشارخون هستند از این موضوع بی‌اطلاع هستند و فقط ۱۹ درصد بیماران نسبت به کنترل فشارخون اقدام می‌کنند.

وی در ادامه علت نخست مرگ‌ومیر در استان را بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و افزود: بحث تغذیه در بیماری فشارخون بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه یکی از عوامل فشارخون مصرف غذاهای فست فود است که چاقی و دیابت روزبه‌روز در حال افزایش است.

هاشمی در ادامه با اشاره به متوسط طول عمر بیان کرد: متوسط طول عمر در زنان ۷۸ سال و در مردان ۷۵ سال است و در استان ۵۰ درصد افراد دچار کم‌تحرکی هستند.

وی با اشاره به پویش ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: در پویش ملی کنترل فشارخون ۸۵ مرکز بهداشت، ۳۰۵ خانه بهداشت و ۳۰ پایگاه سیار علوم پزشکی استان در این پویش خدمات درزمینه فشارخون ارائه می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در انتها در خصوص عدم استفاده از نمک دریا گفت: با توجه به اینکه نمک دریا به‌هیچ‌وجه تصفیه نشده است و دارای فلزات سنگین است اصلاً قابلیت استفاده ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!