ماده‌ای که علاوه بر سلامت جسم، روح‌ و روان‌تان را نیز آرام می‌کند


ماده‌ای که علاوه بر سلامت جسم، روح‌ و روان‌تان را نیز آرام می‌کند

یک کارشناس بهداشت عمومی گفت: جدیدترین تحقیقات علمی بیانگر مؤثر بودن خرما در رفع خشونت افراد و مایه آرامش روحی آنهاست.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از تسنیم، سکینه مطیرزاده درباره خرما اظهار داشت: خرما از نظر پزشکی ماده غذایی بسیار با ارزش است و نیز دین مبین اسلام خرما را از مهمترین و بهترین میوه‌ها یاد می‌کند.

به‌گفته وی خرما میوه‌ای است بهشتی و بسیار مقوی که مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، ویتامین A و B است. تحقیقات درباره خرما نشان داده است که این میوه بهشتی می‌تواند از بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان کولون و معده پیشگیری کند.

این کارشناس بهداشت عمومی افزود: جدیدترین تحقیقات علمی بیانگر مؤثر بودن خرما در رفع خشونت افراد و مایه آرامش روحی آنهاست.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند خوردن خرما به‌تنهایی یا همراه لبنیات از جمله شیر برای کوفتگی و خستگی مفرط ناشی از روزه‌داری یا فعالیت‌های سنگین بسیار مفید است.

مطیرزاده بیان داشت: در بعضی از کتب طب سنتی از خرما به‌عنوان خونساز یاد می‌شود که برای افراد ضعیف مفید است. وجود مقادیر زیاد بتاکاروتن, منیزیم و آهن در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است، همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عفونت‌ها مفید است.

این کارشناس بهداشت عمومی خاطرنشان کرد: خاصیت دیگر خرما خنثی کردن اسید معده است و باید تأکید کرد که خرما برای افراد سالمند و کودکان بسیار مفید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج