پس از زلزله 3.5 میلیون مترمکعب ساخت وساز درکرمانشاه انجام شد


پس از زلزله 3.5 میلیون مترمکعب ساخت وساز درکرمانشاه انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: حدود 15 ماه از زلزله 7.3 ریشتری سال 96 در استان می گذرد که طی این مدت حدود سه و نیم میلیون متر مکعب کار ساخت و ساز در نقاط مختلف استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمانشاه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پس از وقوع زمین لرزه مهیب شامگاه 21 آبان سال 96، بیش از 29 هزار واحد مسکونی احداث و 66 هزار واحد نیز تعمیر و نوسازی شدند.
وی همچنین با مهم ارزیابی کردن موضوع بازآفرینی شهری، افزود: هم اکنون جمعیتی بالغ بر 370 هزار نفر از مردم شهر کرمانشاه در بافت های فرسوده و شهرک های حاشیه ای زندگی می کنند.
بازوند با اشاره به تلاش های شهرداری برای ساماندهی منازل مسکونی مستقر در بافت های فرسوده، گفت: درنظر گرفتن تسهیلات با سود مناسب می تواند راهکاری برای تشویق و ترغیب مردم برای بازسازی و بهسازی منازلشان باشد.
استاندار کرمانشاه در ادامه وجود واحدهای مسکونی نیمه کاره مسکن مهر را نیز یکی دیگر از مشکلات صنعت ساختمان استان عنوان کرد و گفت: این واحدهای مسکونی اگر درست مدیریت شوند می تواند یک فرصت و در غیر این صورت یک معضل و مشکل برای بافت شهری ما خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که هم اکنون واحدهای مسکن مهر با آن روبرو هستند این است که به تعاونی های غیرتخصصی سپرده شده اند و این تعاونی ها قادر نیستند به خوبی موضوع احداث و بهره برداری آن را مدیریت کنند.
بازوند تصریح کرد: سپرده شدن واحدهای مسکن مهر به تعاونی های غیرتخصصی باعث شده که هم اکنون حدود 400 تا 500 واحد بلاتکلیف و نیمه کاره در شهر کرمانشاه وجود داشته باشد که باید سریعتر تعیین تکلیف شوند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال 98 تکمیل می کنند.
7458/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر