قهوه با تغییر باکتری های روده روند هضم غذا را بهبود می بخشد


قهوه با تغییر باکتری های روده روند هضم غذا را بهبود می بخشد

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می دهد قهوه به حفظ حرکت روده ها کمک کرده و در هضم نقش دارد چراکه موجب توقف رشد باکتری ها شده و حرکت ماهیچه ها را افزایش می دهد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه تکزاس در مطالعه ای به بررسی تغییرات باکتری ها در زمانیکه موش ها در معرض قهوه قرار گرفته بودند پرداختند و ماده مدفوع موش ها را در طول سه...

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می دهد قهوه به حفظ حرکت روده ها کمک کرده و در هضم نقش دارد چراکه موجب توقف رشد باکتری ها شده و حرکت ماهیچه ها را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه تکزاس در مطالعه‌ای به بررسی تغییرات باکتری‌ها در زمانیکه موش‌ها در معرض قهوه قرار گرفته بودند پرداختند و ماده مدفوع موش‌ها را در طول سه روز مصرف قهوه با غلظت‌های مختلف مورد آزمایش قرار دادند.

آنها دریافتند رشد باکتری‌ها و سایر میکروب‌های موجود در مدفوع موش بعد از مصرف محلول ۱.۵ درصد قهوه متوقف شده بود، و حتی بعد از مصرف محلول ۳ درصد قهوه، رشد میکروب‌ها به مراتب کُندتر شده بود. قهوه فاقد کافئین هم دارای تأثیر مشابه بر میکروب‌ها بود.

به گفته محققان، بعد از آنکه موش‌ها به مدت سه روز قهوه مصرف کردند، تعداد کل باکتری‌های موجود در مدفوع شأن کاهش یافته بود، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود که ایا این تغییرات به نفع باکتری‌های خوب هستند یا باکتری‌های منفی.

همچنین مشخص شد بعد از سه روز مصرف قهوه، توانایی ماهیچه‌های روده کوچک و همچنین عملکرد روده بزرگ هم افزایش یافته بود.

به گفته محققان، این یافته‌ها می‌تواند در آینده برای درمان یبوست بعد از عمل جراحی مورداستفاده قرار گیرد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403