رونالد کومان: پیکه و فن دایک بهترین مدافعان دنیا هستند؛ مسی برای فوتبال بازی کردن زاده شده است


رونالد کومان: پیکه و فن دایک بهترین مدافعان دنیا هستند؛ مسی برای فوتبال بازی کردن زاده شده است

ده لیخت واقعا شگفت انگیز است

طرفداری - رونالد کومان، اسطوره بارسلونا و سرمربی تیم ملی هلند به تمجید از ماتیاس ده لیخت، کاپیتان آژاکس پرداخت.

بارسا و والنسیا شنبه هفته آینده در فینال کوپا دل ری به مصاف هم می‌روند. رونالد کومان که از اسطوره‌های بارسلونا است، روزگاری سرمربی خفاش‌ها بود. کومان که حالا سرمربی تیم ملی هلند است و با ستارگانی نظیر دی یونگ، ده لیخت و فن دایک کار می‌کند، مصاحبه‌ای ترتیب داده است.

به گزارش موندو دپورتیوو، کومان می‌گوید:

فینال کوپا دل ری؟ در یک بازی هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. از نظر من بارسا شانس نخست قهرمانی است ولی نمی‌توان والنسیا را که فصل خوبی داشته و اخیرا هم در فرم بسیار خوبی قرار دارد را نادیده گرفت. والنسیا می‌تواند در یک 90 دقیقه شما را غافلگیر کند. دوران حضورم در والنسیا نه برای خودم خوب بود نه والنسیا. با آن همه تغییر، اوضاع جوری نبود که همه انتظار داشتند. اکنون زمان حرف زدن از این مسائل نیست. خودم هم اشتباهاتی مرتکب شدم.

مسی؟ مهم ترین چیز درباره او این است که برای فوتبال بازی کردن زاده شد. مسی از فوتبال بازی کردن لذت می‌برد و این را در هر بازی نشان می‌دهد. حتی با وجود داشتن چنین خصلتی، توضیح این همه سال درخشیدن و تفاوت رقم زدن کار سختی است. داشتن بهترین بازیکن دنیا برای این همه سال در تیمتان واقعا غنیمتی است. معتقدم نقش اصلی را در این کیفیت مسی همین لذتی است که او از فوتبال می‌برد. پس از لذت بردن، کیفیت او است که خودش را در زمین نشان می‌دهد.

دی یونگ و ده لیخت؟ هر دو بازیکنان بسیار بسیار خوبی هستند. هر دو هم آینده درخشانی در پیش دارند. فصلی که ده لیخت با تنها 19 سال سپری کرده تحسین برانگیز است. یک فصل بسیار طولانی چون آنها از ماه جولای در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا شرکت کردند. ده لیخت با آژاکس قهرمان لیگ و جام حذفی شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. او در تیم ملی هم جایگاهش را تثبیت کرده است. روحیه مبارز او در کنار اعتماد به نفس و قدرت بدنی بالایش واقعا شگفت انگیز است. فن دایک؟ او هم کیفیت بالایی دارد. در حال حاضر او و پیکه بهترین مدافعان دنیا هستند.

کومان در این مصاحبه همچنین اعلام کرد اینکه سیلسن خواهان جدایی از بارسلونا است را درک می‌کند چون دروازه بانی با کیفیت او باید انتخاب اول تیمش باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟