جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران؛ نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت وگو با شفقنا: آرایش کشور ما دفاع اقتصادی و در جهت برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست


جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران؛ نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت وگو با شفقنا: آرایش کشور ما دفاع اقتصادی و در جهت برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست

شفقنا- نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه آرایش کشور دفاع اقتصادی و در جهت برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست، اظهار کرد: آمریکایی ها می‌دانند که کلیه اهدافشان در منطقه زیر نظر موشک های نقطه زن ایران قرار دارد اما ما در بحث جنگ اقتصادی اقدامی را انجام نداده‌ایم. اصغر سلیمی در گفت و […]

جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران؛ نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت وگو با شفقنا: آرایش کشور ما دفاع اقتصادی و در جهت برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست

شفقنا- نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه آرایش کشور دفاع اقتصادی و در جهت برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست، اظهار کرد: آمریکایی ها می‌دانند که کلیه اهدافشان در منطقه زیر نظر موشک های نقطه زن ایران قرار دارد اما ما در بحث جنگ اقتصادی اقدامی را انجام نداده‌ایم.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا درخصوص جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری فاکس نیوز اعلام کرد که قصد جنگ نظامی با ایران را نداریم اما پیگیر جنگ اقتصادی هستیم؛ بنابراین آمریکا آرایش جنگ اقتصادی به خود گرفته است درحالی که آرایش کشور ما دفاع اقتصادی و برای برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست.

آرایش کشور ما دفاع اقتصادی و در جهت برون رفت از این جنگ اقتصادی نیست

او در ادامه افزود: بحث دفاع نظامی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران عالی است و از این لحاظ مطمئن هستیم که دشمن نمی تواند چشم طمع به خاک ایران را داشته باشد و خودشان می‌دانند که کلیه اهدافشان در منطقه زیر نظر موشک های نقطه زن ایران قرار دارد اما ما در بحث جنگ اقتصادی اقدامی را انجام نداده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: کشور ما پنجمین کشور از نظر منابع طبیعی و معدنی است و نیروی انسانی توانمندی داریم اما نتوانستیم در جهت پیشبرد اهدافمان حرکت کنیم. کشورهای دنیا با ۳ هزار قانون همه مشکلات خود را حل کردند اما ما با ۱۲ هزار قانون همچنان مشکل داریم و پیوسته قانون‌های موازی و مخالف تصویب می‌کنیم.

کشورهای دنیا با ۳ هزار قانون همه مشکلات خود را حل کردند اما ما با ۱۲ هزار قانون همچنان مشکل داریم

نماینده مردم سمیرم در مجلس ضمن انتقاد از عدم اجرای قوانین مصوب شده در کشور اظهار کرد: کشور مشکلات زیادی اعم از عدم اجرای قوانینی که تصویب می‌شود، عدم شفافیت، نبود دولت الکترونیک و عدم مدیریت خوب و نظارت است که باعث ایجاد نابسامانی های اقتصادی درکشور شده است. بنابراین یک سرمایه‌گذار رغبتی برای سرمایه گذاری در ایران ندارد همچنین یک ایرانی رغبتی برای خرید کالای ایرانی ندارد چون می‌داند که کیفیت پایینی دارند.

نه سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در ایران دارند و نه ایرانی ها رغبتی برای خرید کالاهای ایرانی

سلیمی بیان کرد: متاسفانه در ایران از بعضی از حوزه ها مثل ایران خودرو و سایپا کاملا حمایت می‌کنیم درحالی که این شرکت ها از ۳۰ سال گذشته هر سال کیفیت خودروها را پایین آوردند و خودروهای ثبت نام شده را هم در اختیار خریداران قرار نمی دهند. فکر می کنم اگر بخواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم باید به همه‌ی توان داخلی کشور اعتماد کنیم همچنان دولت باید نظارت کافی داشته باشد. از سوی دیگر قوه قضاییه باید دادگاهی برای برخورد با کسانی که در اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند تشکیل دهد و بدون اغماض با آنها برخورد کند.

قوه قضاییه بدون اغماض با اختلال‌گران برخورد کند

او ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد به واسطه ارتباطی که با دیگر مسوولین دارند مفاسدی را انجام می‌دهند لذا باید برخورد قاطع با هر دو صورت بگیرد چراکه در این بین سفارش هایی صورت می‌گیرد که افراد به راحتی می‌توانند وام‌های میلیاردی بگیرند و سرمایه گذاری های خارج از عرف انجام دهند.

عده ای به واسطه ارتباط با مسوولین وام های میلیاردی می گیرند

نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه باید برخورد قاطع با مسببان فساد صورت بگیرد اظهار کرد: مردم وقتی در رسانه ها اختلاس‌ها را می بینند ناراحت می شوند و دوست دارند به صورت زنده وصریح برخورد قاطع با خاطیان و مسببان پشت پرده انجام شود. به نظر من راهکار مهم و اصلی برخورد با فساد این است که دولت شفاف و الکترونیک شکل بگیرد و تا زمانی که دخل و خرج و حساب ها شفاف نباشد راه های دور زدن قانون و مفاسد اقتصادی همچنان وجود دارد اما یک عده نمی خواهند این شفافیت صورت بگیرد.

تا زمانی که دخل و خرج و حساب ها شفاف نباشد راه های دور زدن قانون و مفاسد اقتصادی همچنان وجود دارد

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ مشکل اساسی کشور مسکن، خودرو و معیشت مردم است و با توجه به اینکه ۳ فراکسیون در مجلس داریم اگر هر کدام از آنها راهکارهای حل یکی از این مشکلات را به صحن بیاورند بخش زیادی از مشکلات مردم و جامعه حل خواهد شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست