با تحریم‌های آمریکا، تجارت هواوی شدیدا در معرض خطر قرار دارد


با تحریم‌های آمریکا، تجارت هواوی شدیدا در معرض خطر قرار دارد

تحریم‌های آمریکا سبب اجبار کوالکام، اینتل و چند شرکت بزرگ تولیدکننده چیپست دیگر برای قطع همکاری با هواوی شد. این اتفاق ضربه مهلکی به تجارت هواوی وارد کرده و سبب افت شدید فروش آن در بازارهای مختلف خواهد شد. قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ شدیدا جنجالی شد.... نوشته با تحریم‌های آمریکا، تجارت هواوی شدیدا در...

تحریم‌های آمریکا سبب اجبار کوالکام، اینتل و چند شرکت بزرگ تولیدکننده چیپست دیگر برای قطع همکاری با هواوی شد. این اتفاق ضربه مهلکی به تجارت هواوی وارد کرده و سبب افت شدید فروش آن در بازارهای مختلف خواهد شد.

قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ شدیدا جنجالی شد. اگرچه بعد از آن هواوی توسط گوگل تحریم شد و لایسنس اندروید برای گوشی های هوشمند این شرکت به تعلیق درآمد، اما ضربه وارد شده به تجارت هواوی در نتیجه قطع همکاری سازندگان بزرگ چیپست در دنیا با آن، به مراتب مهلک‌تر محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده چیپست یعنی اینتل، برادکام، کوالکام و زایلینکس به کارمندان خود اعلام کردند تا زمان دریافت دستورات جدیدتر، خبری از عرضه قطعات جدید به هواوی نخواهد بود. به این ترتیب، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی و دومین گوشی‌ساز بزرگ جهان، در خطوط تولید خود، با مشکلاتی حیاتی مواجه خواهد شد. حتی شرکت آلمانی Infineon نیز به منظور رعایت جواب احتیاط، میزان عرضه قطعه به هواوی را به شدت کاهش داده است. البته یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرده بیشتر محصولات فروخته شده توسط Infineon به هواوی، مشمول تحریم‌های ایالت متحده آمریکا نمی‌شوند.

تجارت هواوی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد

این محدودیت‌ها، تاثیرات بسیار بدی روی کسب و کار هواوی خواهند گذاشت. این شرکت چینی، برای سرورها و سیستم‌های کامپیوتری خود به شرکت اینتل متکی است. به عنوان نمونه باید به لپ تاپ میت بوک ایکس پرو اشاره کرد که از پردازنده‌های سری Core i اینتل قدرت می‌گیرد. برادکام و زایلینکس برای تجهیزات مخابراتی هواوی اقدام به تولید چیپست می‌کنند. اگرچه هواوی در بسیاری از گوشی های هوشمند خود، از تراشه‌های های سلیکون به عنوان شرکت زیر مجموعه‌اش استفاده می‌کند، اما همچنان بخش قابل توجهی از محصولات آن از تراشه‌های کوالکام قدرت می‌گیرند.

هواوی از مدتی قبل، به وسیله تلاش برای طراحی تراشه‌های دیگر انواع تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی علاوه بر گوشی های موبایل، خود را برای چنین اتفاقی آماده می‌کرد، اما تا دستیابی به استقلال، زمان بسیار بیشتری نیاز دار. هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های چینی است و انتظار می‌رود تحریم سنگین آن به دست آمریکا، سبب ختم شدن جنگ تجاری آمریکا – چین به یک فاجعه شود.

هواوی تنها تا برای چند ماه دیگر، در انبارهای خود تراشه‌های کافی برای تولید تجهیزات مخابراتی، لپ تاپ‌ها و گوشی های هوشمند دارد. اگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین به زودی با خوبی و خوشی به اتمام نرسد، هواوی مجبور خواهد بود به از دست دادن بخش عظیمی از تجارت خود در بازارهای جهانی تن داده یا شرکت‌های جایگزینی برای تامین تراشه پیدا کند. با توجه به تاثیر مستقیم کسب و کار شرکت بزرگی همچون هواوی روی اقتصاد کشور چین، دولت این کشور هرگز از چنین رویدادی خوشحال نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم