مشترکات فرهنگی ایران و ترکیه بستری برای عدالت جنسیتی است


مشترکات فرهنگی ایران و ترکیه بستری برای عدالت جنسیتی است

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با سفیر ترکیه در ایران با اشاره به جایگزینی مفهوم عدالت جنسیتی به جای واژه غربی برابری جنسیتی، گفت: به جهت اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه می توان فرمول مشترکی در این رابطه ایجاد کرد.

به گزارش معاونت امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار روز سه شنبه در دیدار با «دریا اورس» ضمن اظهار امیدواری نسبت به گسترش روابط دو کشور ایران و ترکیه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر لزوم ورود موضوع زنان و خانواده به بحث دیپلماسی تاکید کرد و اظهار داشت: مشترکات دو کشور در شرایط حاضر همکاری های نوینی را می طلبد.
ابتکار با بیان اینکه تحریم های ظالمانه به ناحق بر کشورمان تحمیل شده، موضوع توان افزایی زنان و کارآفرینی توسط آنان را مطرح و به پروژه مشترک معاونت زنان با بنیاد ساساکاوای ژاپن در زمینه کارآفرینی زنان و تبادل تجربه در این حوزه اشاره کرد.
در این دیدار دریا اوروس با بیان اینکه ایران و ترکیه در زمینه مسایل زنان مشترکات زیادی دارند، افزود: مسئله تبعیض مثبت و آموزش دختران برای ما حائز اهمیت است. در برخی کشورهای اسلامی زنان از حقوق خود محروم هستند در حالی که اسلام بیش از ادیان دیگر به حقوق زنان احترام می گذارد.
وی با تصریح اینکه تعریف کشورهای غربی از برابری زن و مرد اشتباه است، گفت: متاسفانه آنها تفاوت های فطری زنان و مردان را نادیده می­ گیرند.
در این دیدار لیلا فلاحتی مدیر کل امور بین الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از سفیر و وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه جهت شرکت در نشست دانشگاه اسلامی تبریز دعوت کرد. وی همچنین درخواست کرد تا در راستای همکاری بیشتر دو کشور، به جای اعلامیه، تفاهم نامه ای میان ایران و ترکیه امضا شود.
اجتمام*9294*1193

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان