نامه 2800 حقوقدان بسیجی به رئیس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد


نامه 2800 حقوقدان بسیجی به رئیس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد

تهران- ایرنا- بیش از دو هزار و 800 حقوقدان بسیجی و انقلابی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه مطالبات خود را پیرامون مبارزه با فساد و رانت و ایجاد عدالت بین مردم، مطرح کردند.

به گزارش سازمان بسیج حقوقدانان، مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان روز سه شنبه با ارسال نامه ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، مطالبات دو هزار 800 حقوقدان بسیجی و انقلابی را درباره مبارزه با فساد و رانت و ایجاد عدالت بین مردم ارائه کرد.
در نامه این حقوقدانان آمده است: انتصاب شما به عنوان شخصیتی انقلابی و از درون قوه قضائیه، انتظار مردم را برای تحقق اهداف ترسیم شده از سوی امام و رهبری برای قوه قضائیه دو چندان کرده است که بخشی از آن اهداف در فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت مطرح شده است که جمهوری اسلامی جز خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی، هدف و فلسفه ای ندارد و استقرار عدالت و مبارزه با فساد، باید راهبرد اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله دوم باشد.
این حقوقدانان در این نامه تاکید کردند: امیدواریم در دهه پنجم انقلاب، قوه قضاییه به عنوان مسئول تحقق بخشیدن عدالت طبق اصل 156 قانون اساسی در راستای کارآمد سازی نظام و پیمودن سریع مسیر زمینه ساز برای تحقق تمدن نوین اسلامی، وظایف سنگین و بسیار جدی خود را با قدرت ایفا کند و در راه تحقق آرمان های انقلاب، لحظه ای غفلت نکند.
در بخشی از این نامه آمده است: تحقق آرمان ها نیازمند تصمیم گیری های بزرگ است؛ تصمیم گیری هایی که در نظام عریض و طویل دستگاه قضا موثر افتد و با عدالت گستری و احیای حقوق عامه، کام مردم را شیرین کند.
به اعتقاد این حقوقدانان رانت های اطلاعاتی مسئولین، سوء استفاده از جایگاه مسئولیتی، تبعیض در برخورد با فرزندان مسئولین و غیر مسئولین، ارائه نامتوازن خدمات بهداشتی و درمانی به اقشار مختلف مردم، روی کارآمدن مسئولین اشرافی، تجمع امکانات در شهرهای بزرگ، فساد اداری، رشوه گیری، قاچاق، به روز نبودن برخی قوانین، همه و همه اتفاقاتی است که بروز آن در جامعه، موجب نارضایتی مردم از اجرای عدالت در نظام اسلامی است.
در این نامه همچنین آمده است: امروز کشور ما به فضائی نیازمند است که در آن، همه‌ قشرها، از صحّت و سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصدیان امور مالی و اقتصادی مطمئن بوده و احساس امنیت و آرامش و عدالت کنند. اگر دست مفسدان و سوء استفاده ‌کنندگان از امکانات بیت المال قطع نشود و اگر امتیازطلبان و زیاده ‌خواهان پرمدّعا و انحصارجو، طرد نشوند، سرمایه‌ گذار و تولید کننده و اشتغال‌ طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و افرادی از آنان به استفاده از راه های نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد.
حقوقدانان تاکید دارند: برخورد با مسببین وضعیت نوسان بازار ارز و اختلاف مابین ارز دولتی و مبادله ای، قاچاق کالا از گیت های رسمی گمرکات کشور، وضعیت گرانی های اخیر، جهش قیمت ها و نوسان بازار خودرو و بی کیفیتی خودرو ها، نوسانات قیمت طلا، کوه خواری، کم کاری ها در بخش فرهنگی کشور، نمایش فیلم های مبتذل در سینماهای کشور، سوء استفاده از انتخابات توسط جریان ها، لزوم تقویت فرهنگ قانون مدار، سالم سازی فضای مجازی، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی برطبق بند یک اصل سوم قانون اساسی، مقابله با جنگ نرم دشمن و گسترش فساد و فحشا و برخورد جدی با اعوان و انصار آنها، بررسی وعده های انتخاباتی محقق نشده نامزد ها و رسیدگی به آن، ممانعت از بکارگیری عناصر فعال در فتنه 88، رسیدگی جدی تخلفات و جرائم برخی از نزدیکان مسئولین، همه و همه مطالباتی است که از ریاست جدید قوه قضائیه انتظار می رود.
در پایان این نامه آمده است: هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان کشور با حمایت 2 هزار و800 نفر از حقوقدانان نخبه و انقلابی کشور، ضمن مطالبه جدی و فراگیر از دستگاه قضا مبنی بر استقرار عدالت و مبارزه با مفاسد در گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای حمایت و عملیاتی کردن تصمیم‌های بزرگ جنابعالی جهت تحقق عدالت اسلامی و مبارزه جدی با مفاسد در سراسر ایران اسلامی و بر دوش کشیدن تمام هزینه های آن اعلام می دارد.
اجتمام*1003*1193

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد