برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی با روسیه در تهران


وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه درباره محورهای پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تلفنی گفتگو کردند.

پول‌نیوز - رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در تماس تلفنی در مورد نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی و پروژه‌های مشترک دو جانبه گفتگو کردند.

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی با روسیه در تهران

رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در این گفتگو ضمن مرور آخرین روند همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های میان دو کشور، در خصوص نحوه برگزاری پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون، احداث چهار واحد حرارتی توسط روسیه در هرمزگان و سایر محورهای همکاری به بحث و گفتگو پرداختند.

در این تماس تلفنی مقرر شد مشکلات موجود در این بخش مرتفع شده و اصلاحیه پروژه نیروگاه سیریک هرمزگان در حاشیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور به امضای طرفین برسد.

وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به پروژه‌های در دست اقدام تاکید کرده و مقرر شد در حاشیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور ۱۰ کار گروه تخصصی و سه کمیته کاری نیز در این زمینه تشکیل شود.

بر اساس توافق دو طرف در این تماس تلفنی مقرر شده است تا در حاشیه دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی جلسات مشترکی بین تجار دو طرف برگزار شود تا به تفاهم‌های لازم برای اجرای پروژه‌های آتی دست یابند.

بر اساس گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه مقرر شد تا پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی و سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور روزهای ۲۶ تا ۲۸ خرداد ماه در شهرهای تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.

در سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور مقرر شده است تا ۱۹ استان روسیه و ۱۹ استان ایران آخرین وضعیت همکاری‌های استانی دو طرف را بررسی و زمینه‌های جدید همکاری‌های این حوزه را شناسایی و مورد پیگیری قرار دهند.

بر این اساس افتتاحیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور ۲۷ خرداد ماه در تهران و اختتامیه این اجلاس ۲۸ خرداد با حضور مقامات و تجار دو کشور در اصفهان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو