موانع اظهار صادرات محصولات سیمان مارگون در گمرک یاسوج چیست؟


موانع اظهار صادرات محصولات سیمان مارگون در گمرک یاسوج چیست؟

یاسوج- ایرنا- مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه «دپوی محصولات در انبارهایی خارج از نظارت گمرکات بوشهر »، مهمترین مانع اظهار صادرات محصولات سیمان مارگون در گمرک یاسوج است، گفت گمرک همواره آماده ارایه خدمت به صادرکنندگان و برطرف کردن مشکلات آنهاست.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در نشست کارگروه توسعه صادرات استان با گلایه از محقق نشدن چشم انداز صادراتی استان، مهمترین دلیل این موضوع را عدم اظهار صادرات سیمان مارگون در گمرک یاسوج عنوان کرد.
مدیر اداره گمرک یاسوج در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران حمایت از تولید و رونق صادرات و ارایه خدمت به صادرکنندگان را وظیفه خود می داند، تاکید کرد: با اینکه مسئولیت گمرک در قبال هر یک از رویه های گمرکی و ارائه خدمت به آن از زمان اظهار کالا در گمرک آغاز می شود اما گمرک برای حمایت از تولید پیگیر سایر مسائل صادرکنندگان نیز می شود.
بهنام احمدی افزود: گمرک یاسوج برای حمایت از صنایع داخلی و تسهیل در رویه صادرات محصولات کارخانه سیمان مارگون چندین جلسه مشورتی با مدیران ستادی صادرات در گمرک ایران در تهران برگزار کرد.
وی ادامه داد: از آنجایی که گمرک بوشهر مرجع مرز خروج دریایی کالا تلقی می شود پس نشست هایی با بخش بازاریابی، بازرگانی و صادرات کارخانه سیمان و مسئولان گمرک استان بوشهر برگزار کردیم تا امکان اظهار کالا در گمرک یاسوج فراهم شود.
وی یادآوری کرد در حال حاضر مرکز دپوی کالا در اسکله نگین بوشهر است که این اسکله تحت نظر گمرک استان بوشهر نیست.
احمدی گفت: پس از افزایش نرخ ارز حاصل از صادرات در پی فشارهای ظالمانه خارجی، حساسیت های سازمان بر روند صادرات در گمرکات خروجی بیشتر شده و گمرک بوشهر نیز همکاری با صادرکنندگان را منوط به دپوی کالا در انبارهای تحت نظارت خود کرده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر صادرکننده به منظور کاهش قیمت تمام شده، موفقیت و رقابت در بازارهای جهانی امکان تغییر اسکله و انبار دپوی خود را ندارد.
احمدی تاکید کرد: تلاشهای انجام شده نشان می دهد که این گمرک نه تنها بی تفاوت نبوده که برای رونق تولید و صادرات از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و در راه حمایت ازبرنامه های دولت وظیفه قانونی خود را به جد پیگیری کرده و ارایه خدمت شبانه روزی را راه برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد و تحقق شعار سال می داند.
در چشم انداز صادرات سال 97 برای استان 12.8 میلیون دلار پیش بینی شده بود که در نشست توسعه صادرات عنوان شد 8 میلیون دلار آن محقق شده و گفته می شود در صورت اظهار سیمان مارگون در گمرک یاسوج، میزان صادرات استان می توانست مرز 20 میلیون دلار را رد کند.
9929/3239

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403