به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، صفا صبوری دیلمی‌ سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: متعاقب جمع آوری رمپ‌های شمالی و جنوبی پل فلزی کوی نصر، اجرای اقدامات پیش نیاز به منظور آغاز عملیات جمع آوری بخش اصلی سازه پل ادامه دارد.

صبوری اقدامات پیش نیاز جمع آوری پل فلزی کوی نصر را شامل پایش سلامت سازه، نامگذاری و برچسب زنی پایه‌ها و شاه تیرهای پل جهت استفاده مجدد برای برپایی پل سبز زندگی و تقویت اتصالات فلزی دانست.

وی یادآور شد: اجزای سازه ای پل فلزی کوی نصر به دلیل قدمت و فرسودگی زیاد، نیازمند تقویت و تعمیرات تخصصی است. از این رو پس از دمونتاژ و جمع آوری، مورد مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای قرار می‌گیرد تا برای یک دوره طولانی سرویس دهی در قالب پل سبز زندگی آماده شود.

صبوری با بیان آنکه پل سبز زندگی یک کریدور ارتباطی با محوریت عبور پیاده و دوچرخه بین محلات گیشا و کارگر خواهد بود، گفت: این پل بخشی از یک رینگ پیاده روی و دوچرخه سواری است که از محورهای فرعی خیابان گیشا آغاز شده و پس از عبور از روی پل سبز زندگی، به خیابان کارگر می‌پیوندد. البته در کنار این کاربری اصلی، سایر کاربری‌های خدماتی، گردشگری و فرهنگی موردنیاز تعریف و طراحی شده است.

به گفته سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، نصب مجدد بخشی از پل فلزی کوی نصر در قالب پروژه احداث پل سبز زندگی، علاوه بر اینکه عبور از تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل احمد را برای عابران پیاده تسهیل خواهد کرد، ارتباط بلافصل خیابان‌های گیشا، شهرآرا، پاتریس لومومبا و کارگر را برقرار کرده و باعث تقویت رویکرد پیاده محوری و ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در این نقطه پررفت و آمد خواهد شد.(فارس)