تعلیق همکاری گوگل و هواوی بورسهای جهانی را متشنج کرد


تعلیق همکاری گوگل و هواوی بورسهای جهانی را متشنج کرد

پس از آنکه تشدید منازعات تجاری چین و آمریکا سبب شد گوگل برخی روابط تجاری و همکاری های خود را با شرکت هواوی به عنوان بزرگترین شرکت فناوری و خدمات تلفن چین، به حالت تعلیق در آورد، بازارهای بورس آسیایی و شاخص های مهم وال استریت متشنج شدند.

تعلیق همکاری گوگل و هواوی بورسهای جهانی را متشنج کرد

به گزارش اسوشیتدپرس، واکنش بورس آسیایی به این خبر، متفاوت بود به عنوان مثال شاخص شانگهای و سئول با رشد و شاخص های توکیو، هنگ کنگ، تایوان، نیوزیلند و سیدنی با ریزش رو به رو شدند.
بر اساس این گزارش، شاخص کامپوزیت شانگهای با 3 دهم درصد افزایش به سطح 2,880.71 رسید؛ ولی شاخص نیکی توکیو نیم درصد ریزش کرد و در سطح 21,203.33 ایستاد.
شاخص هانگ سنگ (Hang Seng) در هنگ کنگ نیز 3 دهم درصد کاهش داشت و به سطح 27,688.12 رسید. ولی شاخص کاسپی (Kospi) کره جنوبی با نیم درصد افزایش به سطح 2,066.48 ارتقاء یافت.
در استرالیا نیز شاخص اس اند پی 200 حدود 3 دهم درصد تنزل داشت و به سطح 6,458.50 رسید.
شاخص صنعتی داو جونز با 3 دهم درصد کاهش به سطح 25,679.90 ریزش کرد. نزدک نیز با کاهش یک و نیم درصدی رو به رو شد و به سطح 7,702.38 رسید.
گزارشها حاکی است: گوگل برخی همکاری‌های مهم و کلیدی خود را از جمله انتقال سخت‌افزار، نرم‌افزار را با هواوی در پی تصمیم جدید واشتگتن برای افزایش فشار بر این شرکت، متوقف می کند.
توقف همکاری گوگل با هواوی، مانع دسترسی کاربران به نسخه های جدید سیستم عامل اندروید ،گوگل پلی استور و جی‌میل در خارج از چین می‌شود.
منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان