به بهانه قهرمانی لژیونرها در روسیه، کرواسی و استرالیا/ 15 کشور با فاتح ایرانی


به بهانه قهرمانی لژیونرها در روسیه، کرواسی و استرالیا/ 15 کشور با فاتح ایرانی

در تازه‌ترین موفقیت لژیونرهای ایرانی، رضا قوچان‌نژاد به عنوان اولین ایرانی موفق شد در لیگ استرالیا قهرمان شود.

در تازه‌ترین موفقیت لژیونرهای ایرانی، رضا قوچان‌نژاد به عنوان اولین ایرانی موفق شد در لیگ استرالیا قهرمان شود.

به گزارش وبسایت نود، رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم ملی که سابقه‌ی گلزنی در جام جهانی را هم در کارنامه دارد، موفق شد همراه با تیم جدیدش «اف. سی. سیدنی» قهرمان لیگ استرالیا شود. قوچان‌‌نژاد که در بازی تعیین قهرمان لیگ استرالیا و در ضربات پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند، اولین ایرانی‌ای است که از نظر جغرافیایی می‌تواند در قاره‌ی اقیانوسیه قهرمان شود. به بهانه‌ی قهرمانی قوچان‌نژاد در استرالیا، کشورهایی که بازیکنان شناخته شده‌ی ایرانی موفق شده‌اند در سطح اول فوتبالشان قهرمان شوند را مرور کرده‌ایم.

بزرگترین قهرمانی‌ها

به بهانه قهرمانی لژیونرها در روسیه، کرواسی و استرالیا/ 15 کشور با فاتح ایرانی

بدون شک بزرگترین قهرمانی‌ای که بازیکنان ایرانی توانسته‌اند در سطح اول فوتبال جهان کسب کنند به بوندس‌لیگای آلمان برمی‌گردد. 4 بازیکن ایرانی موفق شده‌اند در سطح اول فوتبال در آلمان قهرمان شوند. از این 4 بازیکن 3 بازیکن همراه با بزرگترین تیم آلمان «بایرن مونیخ» قهرمان بوندس‌لیگا شده‌اند. علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی هر کدام یکبار همراه با مونیخی‌ها قهرمانی در بوندس‌لیگا را تجربه کرده‌اند. اشکان دژاگه هم دیگر ایرانی‌ای است که قهرمان بوندس‌لیگا شده است. دژاگه همراه با باشگاه «وولفسبورگ» طعم قهرمانی در آلمان را چشیده است.

بیشترین ایرانی

در لیگ امارات بازیکنان ایرانی‌ای که قهرمان شده‌اند بیشتر از سایر لیگ‌ها بوده است. 5 بازیکن ایرانی همراه با دو تیم قهرمانی در لیگ امارات را تجربه کرده‌اند. حسن روشن زننده‌ی یکی از گل‌های تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین در کنار حسن نظری همراه با «الاهلی امارات» قهرمانی در لیگ این کشور را کسب کرده‌اند. «الاهلی» در دهه‌های بعد ستاره‌های زیادی از فوتبال ایران از جمله علی کریمی را جذب کرد اما هیچ وقت طعم قهرمانی دوباره در لیگ امارات را با بازیکنان ایرانی نچشید. بعد از روشن و نظری، سه بازیکن ایرانی همراه با باشگاه «الشباب» قهرمان امارات شده‌اند. ایمان مبعلی، جواد کاظمیان و زنده‌یاد مهرداد اولادی سه بازیکنی هستند که با «الشباب» قهرمانی در لیگ امارات را تجربه کرده‌اند.

4 قهرمانی در کونکاکاف

ایرانی‌ها 4 بار در کشورهای منطقه کونکاکاف قهرمان شده‌اند. آندرانیک اسکندریان که در جام جهانی 1978 آرژانتین یک گل به خودی در بازی مقابل اسکاتلند زد، همراه با «کاسموس نیویورک» قهرمان لیگ آمریکا شده است. زنده‌یاد ایرج دانایی‌فرد هم که گل تساوی بخش تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین مقابل اسکاتلند را به ثمر رسانده بود، قهرمانی با «تولسا اوکلاهما سیتی» در لیگ آمریکا را در کارنامه دارد. استیون بیت آشور هم در لیگ کانادا همراه با «ونکوور وایتکپس» و در لیگ MLS همراه با «اف. سی تورنتو» قهرمانی را تجربه کرده است.

سه باز یکن در قطر

بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ فوتبال قطر بازی کرده‌اند. ایرانی‌ها حتی سابقه‌ی آقای گلی در لیگ قطر را هم داشته‌اند. ابراهیم قاسمپور پرافتخارترین بازیکن ایرانی‌ای است که در قطر بازی کرده. قاسمپور 4 بار قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرده است. او 2 بار همراه با باشگاه «العربی»، و یکبار هم با باشگاه‌های «الریان» و «السد» قهرمان لیگ قطر شده است.

امیر قلعه‌نویی ملی‌پوش سابق باشگاه استقلال هم یکبار قهرمانی در قطر را تجربه کرده است. قلعه‌نویی همراه با باشگاه «السد» موفق شد قهرمان لیگ قطر شود.

مرتضی کرمانی مقدم ملی‌پوش سابق باشگاه پرسپولیس هم همراه با باشگاه «الاتحاد» قهرمانی در لیگ قطر را تجربه کرده است.

دو فصل پیاپی

به بهانه قهرمانی لژیونرها در روسیه، کرواسی و استرالیا/ 15 کشور با فاتح ایرانی

در سوپر لیگ یونان دو ایرانی موفق شده‌اند قهرمانی را تجربه کنند. کریم انصاری‌فرد زننده‌ی گل تساوی‌بخش ایران در جام جهانی 2018 روسیه مقابل پرتغال، همراه با باشگاه المپیاکوس قهرمانی در یونان را تجربه کرد. فصل بعد از قهرمانی کریم در سوپر لیگ یونان، مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران همراه با باشگاه آاک آتن قهرمان سوپر لیگ یونان شد.

تنها ایرانی

ناصر حجازی و بیژن طاهری هم به عنوان بازیکن همراه با باشگاه محمدان بنگلادش قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرده‌اند. حجازی تنها ایرانی‌ای است که در خارج از کشور هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی با یک تیم قهرمانی را تجربه کرده است.

فقط یک قهرمانی

به بهانه قهرمانی لژیونرها در روسیه، کرواسی و استرالیا/ 15 کشور با فاتح ایرانی

در طول سالیان گذشته بازیکن‌های ایرانی‌ای بوده‌اند که فقط یک قهرمانی در خارج از کشور داشته‌اند و کشوری که آن‌ها در آن قهرمان شده‌اند، فقط یک بازیکن ایرانی را به عنوان قهرمان به خود دیده است. حسین صدقیانی بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران، قهرمانی در لیگ بلژیک را در کارنامه دارد.

مهرداد میناوند ملی‌پوش تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه، قهرمانی در لیگ اتریش همراه با باشگاه اشتورم گراتس را تجربه کرده است.

سردار آزمون این فصل همراه با باشگاه زنیت قهرمان لیگ روسیه شده است.

صادق محرمی مدافع سابق باشگاه پرسپولیس، قهرمانی در لیگ کرواسی همراه با دیناموزاگرب را تجربه کرده است.

میرشاد ماجدی بازیکن سابق باشگاه اسقلال قهرمانی در لیگ ویتنام را تجربه کرده است.

فیروز محمودی همراه با باشگاه کوپه داغ ترکمنستان قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرد. در آن فصل که کوپه داغ قهرمان شد، مهدی هاشمی‌نسب چند بازی اول فصل را در این تیم حضور داشت.

امید نظری هم در فیلیپین یکبار موفق شده مقام قهرمانی را کسب کند.

1870

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه