15 نکته برای آرایش زنان مسن که جوان تر و جذابتر به نظر برسند


... نوشته 15 نکته برای آرایش زنان مسن که جوان تر و جذابتر به نظر برسند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آرایش فقط یک هنر نیست که بتوانید با کمک آن خودتان را ابراز کنید. آرایش زنان مسن به شکلی باور نکردنی می‌تواند باعث توانمندی نیز بشود، زیرا کمک‌تان می‌کند در هر سنی که هستید بتوانید بهترین حالت خودتان را به دیگران نشان دهید و خودتان نیز چنین احساسی داشته باشید. وقتی صحبت از آرایش کردن به میان می‌آید، تکنیک‌تان برای آرایش می‌تواند به طور کلی در نتیجه‌ی کار و زیبایی چهره‌تان اثرگذار باشد. اگر بیش‌تر از ۵۰ سال‌تان است، و نگران خطوط ظریف، چین و چروک‌ها، و لکه‌های ناشی از افزایش سن هستید، لازم نیست نگران باشید. در حقیقت، باید با فرآیند افزایش سن کنار بیایید – زیرا همیشه می‌توانید کمی روی آرایش حساب کنید و صورت‌تان را در زیباترین وضعیت خود قرار دهید.

15 نکته برای آرایش زنان مسن که جوان تر و جذابتر به نظر برسند

این مقاله، راهنمای مفیدی است حاوی برخی نکات و تکنیک‌های آرایشی که می‌توانند برای تمام زنان زیبایی که پوست‌شان زیبایی‌های جوانی را تا حدودی از دست داده است، کارساز باشند. اگر می‌خواهید از این نکته‌ها برای آرایش زنان مسن آگاه شوید، تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه بمانید!

آرایش زنان مسن

در ادامه، به مجموعه‌ای از بهترین نکته‌های آرایشی اشاره می‌کنیم که هر گاه می‌خواهید آرایش کنید، باید به خاطر داشته باشید. با رعایت این نکات به شما اطمینان می‌دهیم تغییر زیادی را در خود مشاهده خواهید کرد!

۱. همه چیز به آماده‌سازی بستگی دارد

اگر می‌خواهید آرایش‌تان بی عیب و نقص باشد و کل روز دوام بیاورد، آماده‌سازی صورت را باید جدی بگیرید. برای آماده‌سازی صورت باید از یک مرطوب کننده‌ و آب‌رسان، و سپس از یک پرایمر یا همان زیر ساز آرایش استفاده کنید. پرایمر (زیر ساز آرایش) پوست‌تان را صاف و هموار می‌کند و ظاهر منافذ باز، خطوط ظریف، و چین و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد.

پوست همه‌ی خانم‌ها، فارغ از سن‌شان، باید در برابر نور آفتاب محافظت شود. پرایمر (زیر ساز آرایش) یکی از موارد ضروری آماده‌سازی آرایش است، زیرا قدرت آن دو برابر کرم ضد آفتاب است. فرمول بسیار سبک آن، پوست را برای آرایش به خوبی آماده می‌کند، و هم‌زمان از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. به علاوه، باعث می‌شود آرایش صورت‌تان دوام بیش‌تری داشته باشد و فورا می‌تواند پوست صورت‌تان را روشن‌تر کند.

۲. از یک کرم پایه‌ی سبک استفاده کنید

استفاده از یک کرم پایه‌ مناسب می‌تواند در آرایش‌تان به اندازه‌ی یک دنیا تفاوت ایجاد کند. کرم پایه‌ با فرمول سبک کمک‌تان می‌کند پوست‌تان زیر مواد آرایشی طبیعی‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد (قطعا هیچ‌کس دوست ندارد آرایش‌اش شبیه تزیین کیک شود). کرم پایه‌ را با استفاده از پد آرایشی مرطوب یا یک برس روی پوست‌تان بمالید؛ و آن را به خوبی با پوست‌تان ترکیب کنید تا به اندازه‌ی کافی و به شکل مناسب، سطح صورت‌تان را بپوشاند.

این فرمول آرایشی بادوام برای تمام انواع پوست‌ها مناسب است (و در ۵۰ طیف رنگی متفاوت نیز در دسترس است). استفاده و ترکیب آن بسیار آسان است و گویی یک لایه‌ی پوست جدید و طبیعی روی پوست‌تان ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید آن را روی پوستی استفاده کنید که شادابی جوانی‌اش را از دست داده است، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که در نهایت، ظاهرش مانند کرم پودر نشود – با رعایت همین نکات می‌توانید پوستی لطیف و درخشان داشته باشید که تا کل روز به همین شکل باقی بماند. برای آن‌که بتوانید صورت‌تان را به شکل کامل و زیبا با کرم پایه بپوشانید، باید از یک برس با موهای پر پشت استفاده کنید.

آرایش زنان مسن ۳: همیشه از کانسیلر استفاده کنید

اگر بخش‌هایی از پوست‌تان دارای مشکلاتی نظیر لکه‌های سیاه، لکه‌های ناشی از افزایش سن، یا قرمزی است، برای پنهان کردن‌شان فقط به یک کانسیلر (پنهان کننده) نیاز دارید. به خاطر داشته باشید، همیشه کانسلیر را بعد از کرم پایه روی صورت‌تان بمالید. به این ترتیب، مجبور نمی‌شوید کل پوست‌تان را با کانسیلر بپوشانید. از کانسیلری با طیف رنگی منطبق با کرم پایه‌‌تان استفاده کنید تا به نتایج بهتری برسید.

اگر می‌خواهید نشانه‌های کمبود خواب را از چشم‌های‌تان پنهان کنید، استفاده از کانسیلر مدادی ضروری است. این محصول بسیار شگفت‌انگیز است، به خصوص وقتی می‌خواهید پوست‌ صورت‌تان را روشن‌تر جلوه دهید، و خطوط ظریف و چین و چروک‌های‌تان را بپوشانید، و مشکلات جزئی صورت‌تان را نیز محو کنید. به این ترتیب، پوستی شفاف و زیبا خواهید داشت. هم‌چنین، دیگر لازم نیست نگران چین و چروک یا ماسیدن آرایش روی صورت‌تان باشید. با این کار پوستی درخشان و طبیعی خواهید داشت.

۴. کمی گونه‌های‌تان را سرخ کنید

استفاده از رژ گونه‌ای که رنگ محو و ظریفی روی پوست ایجاد کند می‌تواند صورت‌تان را بسیار زیباتر جلوه دهد؛ به خصوص صورت‌هایی که شادابی جوانی‌شان را از دست داده‌اند. البته، برای این‌ کار باید شکل صورت‌تان را در نظر بگیرید و رنگ مورد نظر را بالای سیب گونه‌های‌تان بمالید. رژ گونه را از پایین به سمت بالا (به سمت استخوان گونه) بمالید تا زیبایی‌های‌ گونه‌های‌تان چند برابر شوند. با استفاده از این ترفند، از این‌که نه تنها درخشانی صورت‌تان چند برابر می‌شود، بلکه چهره‌ی‌تان نیز شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد.

باید از رژ گونه‌هایی استفاده کنید که بافت زیبایی داشته باشند. استفاده از رژ گونه‌ها بسیار آسان است و معمولا تمام روز روی صورت باقی می‌مانند. هم‌چنین، می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌های این محصولات، رنگ متناسب با رنگ پوست و آرایش‌تان را انتخاب کنید. خودتان می‌توانید شدت رنگ رژ گونه را تنظیم کنید؛ بنابراین، ابتدا باید رنگ مورد نظرتان را به تنهایی روی پوست‌تان امتحان کنید و سپس، آن را با سایر بخش‌های پوست هماهنگ کنید. اگر می‌خواهید به رنگ طبیعی و با دوامی دست یابید، باید این کار را انجام دهید.

آرایش زنان مسن ۵: لب‌هایی برجسته داشته باشید

یکی از بارزترین بخش‌های صورت که معمولا خطوط ظریف اطراف آن ایجاد می‌شوند، لب‌ها هستند. اگر می‌خواهید از خشک شدن و افزایش این خطوط در اطراف لب‌های‌تان پیشگیری کنید، فقط کافی است مقدار اندکی کانسیلر (پنهان کننده) اطراف آن بمالید و با استفاده از مداد لب، آن را برجسته‌تر نشان دهید. با همین ترفند ساده می‌توانید لب‌های‌تان را پرتر جلوه دهید. برای این کار باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی لب‌های‌تان سازگار باشد، تا به بهترین نتیجه دست یابید.

برای این کار کافی است خط لبی را انتخاب کنید که از مواد معدنی و رنگدانه‌های قوی ساخته شده، و آن‌قدر نرم باشد که مجبور نباشید آن را روی پوست ظریف لب‌های‌تان فشار دهید. این محصولات در انواع طیف رنگی تولید می‌شوند، توصیه می‌کنیم از رنگ‌هایی نظیر هلویی، صورتی، سرخ، و سایر رنگ‌های تند استفاده کنید. خط لب به زیبایی روی آرایش‌تان می‌نشیند و فضای بسیار خوبی را برای برق لب با رژ لب ایجاد می‌کند.

۶. از رژ لب‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید

توصیه می‌کنیم از رژ لب‌ها یا برق لب‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا خطوط اطراف لب‌های‌تان دچار خشکی یا حتی خونریزی نشوند. از رژ لب‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها در مقایسه با رنگ‌های تیره می‌توانند لب‌های‌تان را پرتر و برجسته‌تر نشان دهند. اگر لب‌هایی باریک دارید، استفاده از رژ لب‌های تیره می‌تواند آن‌ها باریک‌تر از این نشان دهند. اگر به رنگ‌های شاد علاقه دارید، از امتحان کردن این گونه رنگ‌ها نترسید.

برخی از رژ لب‌ها برای خانم‌های سالخورده مناسب‌تر هستند. این رژ لب‌ها دارای فرمول مرطوب کننده هستند و از ایجاد لکه، خشکی، یا خونریزی لب‌ها پیشگیری می‌کنند. برخی از رژ لب‌ها نیز تا چند ساعت بعد از استفاده، هم‌چنان شکل اولیه‌شان را حفظ می‌کنند. از محصولات ضد حساسیتی استفاده کنید که ۱۰۰ درصد عاری از رایحه‌های شیمیایی و پارابن باشند؛ این محصولات حتی حساس‌ترین پوست‌ها را نیز اذیت نمی‌کنند. رژ لب‌ها دارای تنوع رنگی زیادی هستند که می‌توانید یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید.

15 نکته برای آرایش زنان مسن که جوان تر و جذابتر به نظر برسند

۷. از سایه‌های چشم درخشان استفاده کنید

وقتی سن آدم‌ها بالا می‌رود، معمولا پوست پلک‌ها ممکن است شل بشوند و پایین بیفتند. راه‌های زیادی برای رفع این مسئله‌ی نگران کننده وجود دارند. سایه‌ی چشم می‌تواند نقش مهمی در ظاهر زیبای چشم‌ها ایفا کند. از استفاده از سایه‌های بسیار تیره و هم‌چنین، بیش از اندازه‌ی براق خودداری کنید، زیرا این سایه‌ها باعث می‌شود فرو رفتگی بیش‌تر نمایان شود. در عوض، برای درشت دیده شدن چشم‌ها باید از سایه‌های روشنی استفاده کنید که آن‌چنان براق نباشند.

محصولاتی وجود دارند که می‌تواند از آن‌ها برای چشم‌ها، لب‌ها، و گونه‌ها استفاده کرد. این محصولات دارای طیفی از رنگ‌های استاندارد هستند که با تمام رنگ‌های پوست سازگارند، و فرمول ساخت آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توان از آن‌ها برای هر ناحیه از صورت استفاده کرد. اگر به دنبال سایه‌ی چشم بادوام و سبک می‌گردید، می‌توانید از این قبیل محصولات استفاده کنید.

آرایش زنان مسن ۸: ابروهای‌تان را ترمیم کنید

با افزایش سن، ابروها معمولا به تدریج نازک و کم پشت می‌شوند و شکل زیبای‌شان را از دست می‌دهند. آراستن ابروها کمک‌تان می‌کند دوباره‌ی چهره‌ی جوان‌تان را به دست بیاورید. فقط کافی است با استفاده از رنگ و برس به ابروهای‌تان شکل، بافت، و عمق زیبایی ببخشید. این کار راحت‌تر از آن است که فکر می‌کنید!

با استفاده از یک مداد ابرو می‌توانید نواحی کم پشت شده‌ی داخل ابروهای‌تان را ترمیم کنید. این مداد کمک‌تان می‌کند داخل ابروهای‌تان را با خطوطی شبیه مو پر کنید، و با استفاده از برس ریمل (در طرف دیگر مداد) رنگ را در سایر بخش‌های ابروها‌ی‌تان پخش کنید تا ظاهری بی عیب و نقص پیدا کنند. این محصولات دوام بالایی دارند و به راحتی پاک نمی‌شوند؛ هم‌چنین، دارای طیف رنگی نیز هستند. به علاوه، می‌توانید از ژل بی‌رنگ ابرو نیز روی آن استفاده کنید تا دوام بیش‌تری پیدا کند.

۹. همیشه مژه‌های‌تان را فر کنید

دستگاه فر مژه‌تان را همیشه همراه داشته باشید! فر کردن مژه‌ها باعث می‌شود چهره‌ای جوان‌تر داشته باشید. این نکته را به خاطر بسپارید که همیشه باید قبل از استفاده از ریمل، مژه‌های‌تان را فر کنید، زیرا در غیر این صورت، امکان دارد مژه‌های‌تان بشکنند و دستگاه فر مژه‌تان به خاطر مواد چسبناک ریمل خراب شود.

برای ایجاد فرهای پر حجم که مژه‌های‌تان را پر پشت جلوه دهند، می‌توانید از دستگاه‌های فر مژه‌ی باکیفیت استفاده کنید. استفاده از دستگاه‌های با کیفیت برای پیشگیری از کشیدن، شکستن، یا کنده شده مژه‌ها دارای اهمیت است.

15 نکته برای آرایش زنان مسن که جوان تر و جذابتر به نظر برسند

آرایش زنان مسن ۱۰: از ریمل مشکی استفاده کنید

از ریمل مشکی استفاده کنید؛ ریملی که برای افزایش ضخامت و تیرگی مژه‌های طراحی شده باشد، به زیباتر کردن چشم‌ها، و افزایش روشنی و جوانی آن‌ها کمک خواهد کرد. محصولی را انتخاب کنید که برای نیازهای‌تان طراحی شده باشد – فر کننده، حجم دهنده، یا بلند کننده؛ آن‌گاه، آن را بعد از فر کردن مژه‌های‌تان استفاده کنید.

برخی از ریمل‌ها مخصوص مژه‌های نازک و کم پشت طراحی شده‌اند. دو بار استفاده از این گونه محصولات می‌تواند حجم و طول مژه‌های‌تان را بیش‌تر نشان دهد. البته، این گونه محصولات ممکن است کمی گران‌قیمت باشند، ولی امتحان‌اش خالی از لطف نیست.

۱۱. از مداد چشم استفاده کنید، نه خط چشم‌های مایع!

به جای خط چشم‌های مایع که ممکن است بسیار سنگین به نظر برسند، بهتر است از مداد چشم‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن یا خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید. با استفاده از این مداد خط ظریفی روی مژه‌های بالا بکشید؛ داخل مژه‌های‌تان را نیز می‌توانید با استفاده از مدادهای باکیفیت خط بکشید. توصیه می‌شود مژه‌های پایین را خط مشکی نکشید، بلکه از خط سفید استفاده کنید؛ زیرا خط مشکی می‌تواند چشم‌های‌تان را کوچک و خسته نشان دهد.

یک مداد چشم کرمی تمام آن چیزی است که شما نیاز دارید. به خاطر داشته باشید، همیشه باید از مدادهای باکیفیتی استفاده کنید که به نرمی روی پلک‌های‌تان حرکت کنند و باعث کشیده شدن پوست‌تان نشوند. مدادهایی در بازار وجود دارند که دوام زیادی دارند و به راحتی پاک نمی‌شوند. هم‌چنین، توصیه می‌شود از مدادهایی با بافت کرمی استفاده کنید. معمولا مداد چشم نیز دارای طیف رنگی گسترده‌ای است.

۱۲. روی استخوان گونه‌های‌تان را های‌لایت کنید

استخوان‌های برجسته‌ی گونه باعث می‌شوند پوست صورت‌تان صاف‌تر دیده شوند و توجهات به سمت‌ چشم‌های‌تان جلب شوند. هنگام های‌لایت کردن این بخش از صورت سعی کنید این کار را با ملایمت انجام دهید، زیرا زیاده‌روی در این کار زیبایی صورت‌تان را خراب می‌کند. تنها یک درخشندگی ظریف واقعا می‌تواند صورت‌تان را جذاب کند؛ به علاوه، این کار را می‌توانید هر روز انجام دهید، زیرا انجام آن فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

۱۳. از روغن نارگیل به عنوان شیر پاک‌کن استفاده کنید

سرانجام، نحوه‌ی پاک کردن آرایش در پایان روز برای حفظ سلامت پوست‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است. از روغن نارگیل می‌توان به عنوان یک ماده‌ی پاک کننده‌ی آرایش فوق‌العاده خوب استفاده کرد، زیرا این روغن می‌تواند حتی سرسخت‌ترین ذرات مواد آرایشی را از روی صورت‌تان پاک کند. هم‌چنین، روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید است و به عنوان یک مرطوب کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند. روغن نارگیل را مستقیما مثل یک شیر پاک‌کن روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید مدتی روی پوست‌تان بماند؛ یا این‌که می‌توانید به آرامی آن را به استفاده از یک دستمال مرطوب روی پوست‌تان بکشید. سپس، صورت‌تان را با آب و ماده‌ی شوینده بشویید. بعدها به خاطر پوست شفاف و زیبای‌تان از ما تشکر خواهید کرد!

آرایش زنان مسن ۱۴: به خاطر داشته باشید، هر چه‌ آرایش کم‌تر، بهتر

خانم‌ها! هر چه کم‌تر آرایش کنید، بهتر است. هیچ‌کس دوست ندارد خود را پشت یک صورت گچی پنهان کند. از مواد و لوازم آرایش‌تان باید برای برجسته کردن بهترین و زیباترین ویژگی‌های صورت‌تان استفاده کنید، نه این که خود را به طور کامل پشت یک لایه آرایش مخفی کنید. با افزایش سن، پوست‌تان به مراقبت بیش‌تری نیاز دارد و باید در روش‌های استفاده از مواد آرایش احتیاط بیش‌تری به خرج بدهید، زیرا یک حرکت اشتباه می‌تواند چهره‌تان را از آن‌چه واقعا هست، پیرتر نشان دهد (زیرا گاهی اوقات، آرایش چین و چروک‌ها و خطوط ظریف را برجسته‌تر نشان می‌دهند). بنابراین، همیشه سادگی‌تان را حفظ کنید!

۱۵. داشتن اعتماد به نفس نکته‌ای کلیدی است

مقداری اعتماد به نفس تمام آن‌ چیزی است که برای درخشندگی حقیقی‌مان به آن نیاز داریم! حتی اگر به تازگی آرایش کردن را شروع کرده‌اید، این کار را جسورانه و با اعتماد به نفس انجام دهید. به خاطر داشته باشید، شما باشکوه و زیبا هستید، چه با آرایش و چه بی آرایش؛ پس چرا زیبایی‌تان را با افتخار به دیگران نشان ندهید؟

دیوید بویی در جایی گفته است، “پیر شدن یک فرایند فوق‌العاده است که طی آن، به آدمی تبدیل می‌شوید که همیشه باید باشید.‌”‌ قطعا همه با این عقیده موافق هستید! پس حتما این فرایند را با آغوش باز بپذیریم.

در این مقاله ۱۵ بهترین نکته برای آرایش زنان مسن بازگو کردیم. اگر شما نیز تکنیک‌های آرایشی ساده‌ای را می‌شناسید که به آن‌ها علاقه‌مند هستید یا در موردشان پرسشی دارید، حتما در بخش دیدگاه‌ها با سایر خوانندگان نیز مطرح کنید! ‌

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع:stylecraze

۱۵ نکته برای آرایش زنان مسن که جوان تر و جذابتر به نظر برسند

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام