وقتی فرهاد استقلال را متحول کرد ؛ آنچه استقلال فراموش کرده بود!


استقلال در شبی که مجیدی نمره قبولی گرفت، دانشگر درخشید و امیدوارکننده در زمین ظاهر شد برد مهمی را کسب کرد. نوشته وقتی فرهاد استقلال را متحول کرد ؛ آنچه استقلال فراموش کرده بود! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

وقتی فرهاد استقلال را متحول کرد ؛ آنچه استقلال فراموش کرده بود!

استقلال و نمایش با کلاس، بازگشت و تعویض های امیدوارکننده در دیدار با العین امارات
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۹
وقتی فرهاد استقلال را متحول کرد ؛ آنچه استقلال فراموش کرده بود!

استقلال در شبی که مجیدی نمره قبولی گرفت، دانشگر درخشید و امیدوارکننده در زمین ظاهر شد برد مهمی را کسب کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال در آخرین دیدار فصل موفق شد دومین پیروزی خود در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۹ را در دیداری تشریفاتی به دست بیاورد؛ برد در دیداری که البته هرگز با بی انگیزگی هیچ یک از دو طرف همراه نبود و مجیدی و گاریدو با انتخاب های خود نشان دادند که بی توجه به جدول، هر سه امتیاز را می خواهند.

تنبیه زودهنگام تیم با انگیزه

استقلال و مجیدی خود را در این دیدار محکوم به برد می دیدند؛ دلیل آن را می توانید در شرایط و آینده کاری مجیدی و البته فشار زیادی که روی بازیکنان استقلال وجود دارد جست و جو کنید. همین موضوع باعث شد تا مجیدی مانند تجربه های قبلی مسابقه را با ترکیب ۴-۲-۳-۱ آغاز کند و البته دو تغییر اجباری در زمین داشت.

علی کریمی و آرمین سهرابیان از ترکیب خارج شدند و زکی پور و نورافکن جانشین این دو بازیکن شوند.شکل بازی استقلال در شروع مسابقه شکلی بود که نشان می داد استقلال عزم جدی برای برد دارد و بازیکنان با تفکری کاملا هجومی و پر تعداد در حملات ظاهر شدند.

همین موضوع باعث شد تا خیلی زود العین در یک ضد حمله به گل برسد و کابوس شکست در دیدارهایی که استقلال گل اول را دریافت می کرد به سراغ آبی ها بیاید.

آنچه استقلال فراموش کرده بود؛ بازگشت

استقلال در فصل جاری تنها یک مرتبه شکست را با برد عوض کرد و این موضوع به دیدار با سایپا باز می گردد و جالب آنکه در آن دیدار هم ضربه سر محمد دانشگر، پایه گذار گل تساوی شد.

مدافع استقلال که در پایان اولین فصل خود توانست به پختگی و کیفیت بسیار خوبی دست پیدا کند با یک ضربه سر دقیق، باز هم برای استقلال از روی ضربه ایستگاهی گلزنی کرد تا آبی ها همچنان در لیگ قهرمانان با ضربات شروع مجدد به گل برسند.

روند تهاجمی استقلال در نیمه اول همچنان ادامه داشت و تیم مجیدی در نهایت در آخرین ثانیه های مسابقه با یک حرکت بسیار خوب و البته همکاری عالی تیمی در محوطه جریمه حریف به گل دوم رسید تا کار را در نیمه اول تمام کند.

اگر پنالتی گل می شد….

ادعای اشتباهی نیست اگر بگوییم استقلال در هر تقابل خود با العین به دنبال انتقام آن شب سخت و پر گل است و شاید اگر پنالتی پاتوسی در دقیقه ۴۸ گل شده بود، بهترین وضعیت برای انتقام رقم می خورد اما پاتوسی نیز پنالتی را خراب کرد تا استقلال برتری خود را افزایش ندهد.

العین در نیمه دوم تیم متفاوتی بود؛ وینگرهای این تیم به ویژه در سمت چپ دفاع استقلال بارها تلاش کردند تا زکی پور را دور بزنند و در چند مرحله نیز موفق بودند اما نورافکن و وریا غفوری با دو سیو عالی استقلا‌ل را نجات دادند تا آبی ها با حداقل اختلاف به ۱۵ دقیقه پایانی برسند.

تعویض های مجیدی؛ بهتر از بهتر

برای دادن نمره قبولی به یک تعویض لازم نیست بازیکنی که به زمین می رود گل یا پاس گل داشته باشد. مجیدی به درستی باقری و پاتوسی را که از نظر بدنی افت کرده بودند تعویض کرد و این دو تعویض دوباره استقلال را به جریان بازی برگرداند و آبی ها توانستند به خوبی بازی را دوباره در اختیار بگیرند.

بیرون آوردن پاتوسی از زمین مسابقه بی توجه به کیفیت این بازیکن شاید بهترین اقدام مجیدی در هفته های اخیر بوده است. اتفاقی که شاید نقطه ضعف شفر نیز بود. سرمربی جوان استقلال اما در بهترین زمان پاتوسی را بیرون کشید و کریمی نیمه آماده را جانشین او کرد تا استقلال دوباره مرکز زمین را در اختیار بگیرد و به خوبی از گل خود نه در خط دفاع و بلکه در حمله، دفاع کند.

پایان فصل با دو دستاورد مهم

استقلا‌ل در دقایق پایانی دوباره تیم برتر زمین بود و باز هم موقعیت های را پی در پی از دست داد تا نتواند العین را آنگونه که علاقه داشت، مجازات کند. اما این برد به همان اندازه برای استقلال اهمیت دارد که آن شکست ۶ گل تا ماه ها تیم آبی را تحت تاثیر خود قرار داده بود. این موضوع شاید برای استقلال مهم ترین دستاورد این برد باشد.

فصل برای استقلا‌ل با عملکرد خوب مهره های زیادی به پایان رسید اما نکته کلیدی حالا درخشش محمد دانشگر است. مدافعی که جانشین مجید حسینی درخشان در جام جهانی شد اما شروع خوبی در استقلال نداشت. دانشگر به سکو و نیمکت رفت، تعویضی شد، جایگاه خود را پس گرفت و حالا کار سختی نیست اگر بگوییم او رکن اصلی دفاع استقلال است. در ضربات شروع مجدد مقتدرانه عمل می کند، به سختی دریبل میخورد، به موقع خطا می کند و استقلال را به داشتن یک مهره مطمئن در دفاع امیدوار کرده است.

فرزام محمدعلیها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج