خطر 'ناگ انسانی' در خوزستان هنوز رفع نشده است


خطر 'ناگ انسانی' در خوزستان هنوز رفع نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به بروز بیماری 'ناگ انسانی' در برخی مناطق خوزستان در پی وقوع سیل گفت: اکنون در فصل گرما قرار داریم و هر چند در ارتباط با ناگ نسبت به چند روز قبل وضعیت بهتر شده اما این موضوع دلیلی بر این نیست که همه نگرانی‌های ما مرتفع شده باشد.

دکتر ایرج نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بروز بیماری "ناگ انسانی" در برخی مناطق خوزستان در پی وقوع سیل اظهار کرد: در زمان وقوع سیل، بروز موارد ناگ انسانی در حمیدیه، غرب اهواز و مناطقی که دچار آبگرفتگی بودند، افزایش یافت.

وی افزود: البته یک از دلایل افزایش مشاهده موارد ناگ انسانی در برخی مناطق سیل‌زده این بود که نمونه‌برداری‌ها و مراقبت‌های بسیار بیشتر و جدی‌تری انجام شد و موارد شناسایی نیز افزایش یافت تا بتوانیم به موقع هشدار بدهیم و بیماری را کنترل کنیم.

نظری با اشاره به اینکه ناگ انسانی یک بیماری روده‌ای میکروبی شبه‌وبا است، بیان کرد: در روزهای اخیر تقریباً وضعیت بهبود یافته است اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، کم یا زیاد شدن موارد ناگ انسانی دلیلی بر رفع خطر و نگرانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: اکنون در فصل گرما قرار داریم و هر چند در ارتباط با ناگنسبت به چند روز قبل وضعیت بهتر شده اما این موضوع دلیلی بر این نیست که همه نگرانی‌های ما مرتفع شده باشد.

وی در خصوص نحوه آهک‌پاشی مناطق سیل‌زده گفت: با نظارت و تاکیداتی که می‌شود وضعیت آهک‌پاشی بهتر و وسیع‌تر شده است ولی هنوز در برخی مناطق همچنان مشکل وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403