اجرای طرح اکرام ایتام در کردستان آغاز شد


اجرای طرح اکرام ایتام در کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از آغاز اجرای طرح اکرام ایتام، محسنین و اطعام نیازمندان به مناسبت هفته اکرام و لیالی قدر در این استان خبر داد.

هیوا رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح برای جذب حامی برای حمایت از ایتام و محسنین زیرپوشش این نهاد و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و تا لیالی قدر ادامه دارد.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح پایگاه هایی توسط این نهاد در مساجد، حسینیه ها، مهدیه ها و اماکن متبرکه استان برای جذب افراد خیر به عنوان حامی فرزندان ایتام و محسنین دایر شده است.
معاون مشارکت های مرمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: پیش بینی می شود در این ایام، یک هزار و 625 حامی برای کودکان ایتام و فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد در استان جذب شود.
وی با بیان اینکه گروهی از استان برای جذب حامی برای ایتام کردستانی در تهران مستقر شده است، یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده هر کدام از کارکنان کمیته امداد در این ماه برای 2 نفر از کودکان و فرزندان ایتام و محسنین حامی جذب و یک سبد غذایی نیز برای نیازمندان تهیه می کنند.
رحیمی گفت: خیران برای مشارکت در این طرح می توانند با انتخاب کودکانی که دارای شناسنامه مخصوص که شامل مشخصات آنهاست به صورت ماهیانه به هر میزان که مایل هستند به آنها کمک کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود هفت هزار کودک یتیم و محسنین زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که از سوی 13 هزار حامی حمایت می شوند.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: این حامیان ماهیانه به صورت میانگین 300 هزار ریال به حساب ایتام واریز می کنند البته برخی حامیان نیز چند یتیم را زیر پوشش خود دارند.
وی به اجرای طرح اطعام نیازمندان در ماه رمضان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان از مهمترین برنامه های این نهاد است که هر سال به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و اجرا می شود.
رحیمی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح خیران می توانند برای مشارکت از طریق تامین غذای گرم و یا جیره خشک به هر تعداد که تمایل دارند اقدام کنند ضمن اینکه خیران می توانند با هماهنگی این نهاد کمک های نقدی و غیر نقدی را خودشان به صورت شخصی به خانواده های نیازمند تحویل دهند.
وی اضافه کرد: پرداخت کمک از طریق شیوه های نوین و الکترونیکی از دیگر راه های کمک به نیازمندان است که از طریق نصب نرم افزار های سکه، آپ و بله بر روی موبایل و همچنین از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس portal.emdad.ir و یا شماره گیری کد #087*8877* امکانپذیر است.
معاون مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: شماره حساب 0111649359002 کمیته امداد نزد بانک ملی برای واریز کمک های نقدی خیران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر برنامه های کمیته امداد کردستان در ماه مبارک رمضان است که با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند اجرا می شود و خیران می توانند در این کار خیر نیز مشارکت داشته باشند.
در حال حاضر 150 هزار نفر در قالب 75 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا