فشار خون بالا عامل ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی است


فشار خون بالا عامل ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی است

کرمانشاه- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: تحقیقات نشان داده که فشار خون بالا که پیشگیری کنترل آن بسیار ساده است مهمترین عامل ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 10 هزار مرگی که در سال گذشته در استان کرمانشاه داشتیم 45 درصد یعنی چهار هزار و 500 مرگ فقط به خاطر بیماری های قلبی و عروقی بوده است.
وی در ادامه گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا می خواهد مردم را نسبت به سلامت خود حساس کند و افراد بالای 30 سال و مادران باردار جمعیت هدف این طرح هستند.
وی اظهار داشت: متولیان بهداشت با آگاه سازی شهروندان، اجرای طرح کنترل فشار خون را از سه روز پیش آغاز کردند و از عید سعید فطر به صورت کاملا منسجم و دقیق این طرح در کل استان انجام خواهد شد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این برنامه به صورت کاملا رایگان در پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی درمانی استان انجام می گیرد.
شکیبا افزود: افرادی هم که خودشان بتوانند فشار خون خود را بگیرند می توانند وارد سایت salamat.gov.ir شوند و نسبت به تکمیل پرسشنامه و ثبت فشار خون خود در سامانه اقدام نمایند و در صورتی که به فشار خون بالا مبتلا باشند، برای درمان راهنمایی خواهند شد.
وی اظهار داشت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار است یک میلیون نفر از جمعیت بالای 30 سال و 35 هزار مادر باردار در استان از نظر فشار خون غربالگری شوند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 34 شهر دارد.
3033/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس