‌محله آلوده زمینه بروز ارتکاب جرم را بالا می‌برد


‌محله آلوده زمینه بروز ارتکاب جرم را بالا می‌برد

‌یک روانشناس گفت: محله آلوده زمینه بروز ارتکاب جرم را بالا می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ‌محمدعلی سپهوندی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی است و برای زندگی کردن نیاز به حضور در اجتماع دارد از این رو با یک سری علل اجتماعی نیز رو به رو می‌شود که برخی از آنها در آسیب‌پذیر بودن فرد موثرند.

وی ادامه داد: موقعیت محل زندگی، می‌تواند در دسترسی به همسالان منحرف و نگرش به مصرف مواد مخدر در فرد مؤثر باشد و او را در معرض آسیب‌پذیری قرار دهد.
سپهوندی اضافه کرد: اگر در فرد زمینه کج‌روی وجود داشته باشد و به آسانی در بستر و زمینه جرم قرار گیرد، از ارتکاب آن دریغ نمی‌کند.
این روانشناس یادآور شد: محله اغلب به عنوان محدوده‌ای برای زندگی و مکانی برای کار تلقی می‌شود. این مکان دارای تسهیلات متفاوتی است. محله مکانی برای اجتماعی شدن است و کمک‌های متقابل را حمایت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در مورد محل سکونت، این مسئله اهمیت دارد که غالب افراد معتاد در مناطق حاشیه‌ای و مناطق قدیمی با کوچه‌های پرپیچ و خم و خانه‌های مخروبه زندگی می‌کنند.
سپهوندی گفت: واقعیت این است که محیط‌های آلوده می‌توانند زمینه شکوفایی استعدادهای موجود در افراد برای ارتکاب به جرم و اعتیاد را ایجاد کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی