آغاز ماراتن امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امروز


آغاز ماراتن امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امروز

امتحانات نهایی دانش‌آموزان امسال یک روز زودتر از روال همیشگی در سراسر کشور آغاز شد.

آغاز ماراتن امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امروزبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم از امروز ۳۱ اردیبهشت ماه و با امتحان تعلیمات دینی و قرآن در سراسر کشور آغاز شد؛ آزمون‌های امسال یک روز جلوتر از روال معمول برگزار شد.

بر اساس برنامه زمانی داده شده امتحانات نهایی دانش‌آموزان شاخه نظری از ۳۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ خردادماه، امتحانات هنرجویان شاخه فنی‌ و حرفه‌ای از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد و در برخی رشته‌ها تا ۱۲ خرداد، پیش دانشگاهی نیم‌سالی- واحدی از اول تا هشتم خرداد ماه ادامه خواهند داشت.

دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده هم با تمهیداتی ویژه از سوی آموزش و پرورش امکان شرکت سه نوبته در امتحانات نهایی را دارند و در صورت قبولی در کدام از بازه‌های زمانی در نظر گرفته شده، قبولی خردادماه برای آنها منظور می‌شود.

حفظ امنیت امتحانات نهایی با سازوکارهای نظارتی جدید

خسروساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت هم روز گذشته اعلام کرده بود که در راستای تأمین امنیت، سلامت و صحت هرچه بیشتر برگزاری امتحانات نهایی، فرایند ارسال سؤالات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سؤالات رمزگذاری و قبل از برگزاری امتحان به‌صورت مستقیم و بدون واسطه از مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش برای حوزه اجرا ارسال می‌شود.

وی تاکید داشت که در این شرایط امکان سو استفاده و لو رفتن سؤالات وجود ندارد، زیرا زمانی رمز ارسال و سؤالات بازگشایی می‌شود که دانش آموزان از نیم ساعت قبل در جلسه امتحانی حضور دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید