اعضای بدن کودک مرگ مغزی در مهاباد اهدا شد


اعضای بدن کودک مرگ مغزی در مهاباد اهدا شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد اهدای عضو بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد گفت: «هلیا فتاحی» کودک 10 ماهه ای که از چند روز قبل بر اثر تصادف و عارضه مرگ مغزی در این بیمارستان بستری بود، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

مریم محمدریحانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کودک اهل شهرستان پیرانشهر چند روز پیش بر اثر سانحه رانندگی مرگ مغزی شد. وی با بیان اینکه پس از بررسی و تایید مرگ مغزی بیمار از سوی پزشکان متخصص، خانواده این کودک برای اهدای عضو فرزندشان رضایت دادند، افزود: این بیمار به همراه خانواده اش با استفاده از یک دستگاه آمبولانس برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه اعزام شد.
محمدریحانی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک تیم پزشکی از بیمارستان نمازی شیراز برای برداشت کبد این اهداکننده به ارومیه اعزام شدند.
مسوول واحد اهدای عضو بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: سال گذشته نیز سه بیمار مرگ مغزی در این شهرستان برای اهدای عضو به مراکز بیمارستانی ارومیه اعزام شده بودند.
به گزارش ایرنا، مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی بوده و تداوم زندگی کوتاعه مدت بیمار نیز وابسته به دستگاه است و در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می کند.
سطح هوشیاری این بیماران عدد سه است در حالی که سطح هوشیاری انسان سالم عدد 15 می باشد؛ بیمار مرگ مغزی در صورتی که اهدای عضو هم نشود بیشتر از هفت تا 10 روز زنده نخواهد ماند.
اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست ضمن اینکه برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
3020/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج