3236 فرد مبتلا به فشار خون بالا در خاش شناسایی شدند


3236 فرد مبتلا به فشار خون بالا در خاش شناسایی شدند

زاهدان- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 236 فرد مبتلا به فشار خون بالا در این شهرستان شناسایی و تحت مراقبت و درمان هستند.

علی نقی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 5.7 دهم درصد از جمعیت 56 هزار و 345 نفر بالای 30 سال خاش دارای فشار خون بالا هستند.
وی بیان کرد: انتظار داریم تا پایان اجرای طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» بتوانیم حداقل 10درصد از جمعیت بالای 30 سال که مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند را شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار دهیم.
رئیس مرکز بهداشت خاش ادامه داد: این سامانه به منظور ثبت و اندازه گیری فشار خون بیماران به نشانی salamat.gov.ir راه اندازی شده تا مردم از اندازه فشار خون خود مطلع شوند.
وی بیان کرد: هدف مهم از اجرای این پویش ملی اطلاع افراد جامعه از عوارض بیماری فشار خون بالا و کمک به کنترل و درمان آن است.
نقی زاده تصریح کرد:« طرح بسیج ملی کنترل فشار خون» در خاش آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد.
به گزارش ایرنا بیماری های غیر واگیر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی و بویژه فشار خون، یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر مردم ایران به شمار می رود که بر حسب آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در سال 96 حدود 380 هزار مرگ در کشور گزارش شده که 313 هزار مورد آن به دلیل بیماری های غیرواگیر بوده است.
بنابر گفته های وزیر بهداشت در برخی مناطق تا 60 درصد از مردم از بیماری فشارخون خود اطلاع ندارند و زمانی متوجه می شوند که باید در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری شوند یا خدمات دیالیز را دریافت کنند.
7310**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج