ضریب اشغال تخت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک 96 درصد است


ضریب اشغال تخت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک 96 درصد است

اراک - ایرنا - رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: این مرکز تخصصی به عنوان قطب درمان بیماری های سرطانی ضریب اشغال تخت 96 درصدی دارد.

دکتر «رضا آقابزرگی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری تنها مرکز درمان تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی در استان مرکزی است که روزانه پذیرای طیف بالایی از بیماران شهرها و استان های همجوار است.
وی اظهار داشت: درمانگاه سرپایی این بیمارستان ماهانه پذیرای 1800 تا 2 هزار بیمار است و در بخش بستری و آی سی یو این بیمارستان نیز حدود 350 بیمار در ماه پذیرش می شود.
رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک خاطرنشان کرد: شمار بیماران خدمات گیر در بخش شیمی درمانی این بیمارستان یکهزار نفر در ماه است و 80 بیمار نیز ماهانه از خدمات درمان رادیوتراپی این بیمارستان بهره مند می شوند.
دکتر آقابزرگی ادامه داد: با توجه به راه اندازی خدمات رادیوتراپی در خرم آباد و کاشان تراکم مراجعه بیماران برای دریافت این خدمت درمانی در بیمارستان آیت الله خوانساری کمتر شده و با راه اندازی دستگاه دوم رادیوتراپی پیشرفته این مرکز بر کیفیت خدمات افزوده می شود.
وی توضیح داد: مجوز یک دستگاه رادیوتراپی پیشرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اراک گرفته شده و جایگاه نصب آن نیز آماده است که به محض تهیه و انتقال این دستگاه اقدامات لازم صورت می گیرد.
رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک اظهار داشت: براساس آخرین آمار 30 بیماری سرطانی هنوز پشت نوبت دریافت خدمات بستری از این بیمارستان هستند.
دکتر آقابزرگی یادآور شد: این بیمارستان تخصصی دارای 23 تخت شیمی درمانی سرپایی،هشت تخت اورژانس، 10 تخت مراقبت های ویژه آی سی یو و 101 تخت بستری است.
وی عنوان کرد: شایع ترین سرطان ها در بین مردان استان مرکزی معده، ریه و روده بزرگ و در زنان پستان، معده و روده بزرگ است که این عارضه ها به غیر از سرطان پوست که فراوانی بالایی دارد رصد و گزارش شده است.
بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در سال 86 با 64 تخت مصوب و صرف هزینه تعمیر و تجهیز 10 میلیارد ریالی، بهره برداری شد و طرح توسعه آن نیز در سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان راه اندازی شد که علاوه بر پذیرش سرپایی و درمانگاه های تخصصی، انکولوژی و هماتولوژی، ( خون و سرطان شناسی ) آزمایش های تخصصی، عمل جراحی و خدمات تشخیصی نیز ارایه می دهد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا