فرماندار آستارا: منابع ملی در اجرای طرح های عمرانی حفظ شود


فرماندار آستارا: منابع ملی در اجرای طرح های عمرانی حفظ شود

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر مرزی آستارا با اعلام استقبال و حمایت از اجرای طرح های عمرانی و گردشگری در این شهرستان، بر جلوگیری از برداشت غیرمجاز مصالح و تخریب اراضی ملی به بهانه عملیات ساخت و ساز تاکید کرد.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: زمینه اجرای طرح های متنوع اقتصادی و گردشگری در شهرستان گردشگرپذیر آستارا فراهم است اما عملیات اجرایی طرح ها نباید زمینه ساز سوء استفاده و برداشت غیرمجاز از نوار ساحلی، حریم و بستر رودخانه ها و منابع ملی باشد.
وی ادامه داد: حمایت قاطع از برنامه ها و طرح های توسعه گردشگری به معنای مجوز تخریب طبیعت نیست بلکه متولیان برنامه های عمرانی باید طبق طرح های مصوب، به برداشت مصالح تعریف شده اقدام و از ضربه به طبیعت خدادادی خودداری کنند.
کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا نیز اظهار کرد: عملیات ساخت یک رستوران دریایی در ساحل مخیری این شهرستان از خرداد ماه سال قبل آغاز شده و بر روند اجرا و تامین مصالح مورد نیاز آن، به منظور جلوگیری از تضییع منابع ملی و ساحل، نظارت می شود.
وی افزود: این رستوران با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود و شمع کوبی و بخش هایی از زیرسازی آن انجام شده و زمینه ساز توسعه گردشگری و رونق اشتغال است.
تعدادی از ساکنان حوالی طرح رستوران دریایی آستارا چندروز قبل با مراجعه به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این شهرستان، از احتمال برداشت های غیرمجاز شن و مصالح از ساحل برای ساخت رستوران و خطر پیش روی آب و تخریب منازل خود ابراز نگرانی کرده بودند.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی دریا در ساحل خزر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان سفر می کنند.
7124 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر