گلریزانی برای بازگشت به آغوش خانواده


گلریزانی برای بازگشت به آغوش خانواده

بیرجند - ایرنا - پانزدهمین همایش جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان خراسان جنوبی برای جمع آوری کمک های مردم و خیرین برگزار شد.

به گزارش ایرنا این آیین در بیرجند شامگاه دوشنبه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، خیرین و جمعی از مسئولان برگزار شد تا در ماه میهمانی خدا لبخندی را میهمان خانواده های مددجویان کنند.
مدیرکل زندان ‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی در این آیین گفت: 175 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان داریم و این افراد بدهکار بوده اما بزهکار نیستند.
علی هاشمی اضافه کرد: از این تعداد زندانی 127 نفر بدهکار مالی غیرکلاهبرداری هستند و 47 نفر به دلیل نفقه و مهریه و یک نفر مربوط به دیه است که در مجموع 30 میلیارد تومان بدهکار هستند.
وی اظهار داشت: در جلسه ای که دیروز خدمت استاندار خراسان جنوبی رفتیم، ایشان با اختصاص مبلغ 50 میلیون تومان اولین چراغ گلریزان را روشن کردند و ساعت 12 امروز این مبلغ به حساب ستاد دیه خراسان جنوبی واریز شد.
مدیرکل زندان ‌های خراسان جنوبی گفت: «پویش مهربانی» با همکاری صداوسیمای خراسان جنوبی راه اندازی شده که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی افزود: مبالغ خوبی واریز می شود و این مبالغ به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان واریز می شود.
هاشمی تصریح کرد که این کمک ها و مبالغ برای برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده می شود.
او گفت: سال گذشته 135 نفر زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ 16 میلیارد تومان بدهکاری از زندان های استان آزاد شدند که باید از شکات هم تشکر شود چون 10 میلیارد و 500 میلیون تومان از بدهی این افراد را بخشیدند.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال هم تاکنون 9 نفر را با یک میلیارد و 950 میلیون تومان بدهکاری آزاد کردیم که 700 میلیون تومان توسط شاکیان گذشت شد.

** آزادی 130 هزار زندانی در 3 دهه
رئیس دفتر مدیرعامل ستاد دیه کشور هم در همایش گلریزان امسال گفت: در سه دهه فعالیت ستاد دیه 130 هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کرده و به آغوش خانواده های آنها بازگرداندیم.
نادر رمضان خواه افزود: مبلغ 35 میلیون تومان از طرف ستاد دیه کشور به جشن گلریزان خراسان جنوبی هدیه می کنیم و امسال در سراسر کشور 300 جشن گلریزان برگزار می شود.
وی بیان کرد: گلریزان ستاد دیه کشور در ششم رمضان برگزار شد و مقام معظم رهبری مبلغ 400 میلیون تومان هدیه دادند که هدیه با ارزش و بابرکتی است.
وی اظهار داشت: قوای سه گانه هم مبالغی معادل چهار میلیارد ریال هدیه کردند و این جشن گلریزان از دوم رمضان شروع شده است که تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
رئیس دفتر مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: فرهنگ سازی برای جلوگیری از وقوع جرایم از دیگر برنامه های ما در ستاد دیه است.
بنابر اعلام مسئولان استان همچنین جشن گلریزان به همین منظور تا قبل از شب های احیا در شهرستان های طبس، قاینات، فردوس و نهبندان برگزار خواهد شد.
7559*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا