تست تصادف تویوتا لندکروزر سرى ٧٠ | فیلم


لندکروزر سری 70 که از آن به عنوان یک افسانه تمام نشدی یاد می‌شود، حقیقتاً در نقاط مختلف جهان توقف تولید شده و حالا دیگر نسل‌های جدید آن به بازار عرضه می‌شود، ولی یک کشور وجود دارد که همچنان به تولید این خودرو استمرار می‌ورزد. استرالیا، سرزمین کانگروها را می‌توان تنها کشوری نامید که همچنان تویوتا لندکروزر سری 70 را با یکسری بروزرسانی‌ها تولید و...

لندکروزر سری ۷۰ که از آن به عنوان یک افسانه تمام نشدی یاد می‌شود، حقیقتاً در نقاط مختلف جهان توقف تولید شده و حالا دیگر نسل‌های جدید آن به بازار عرضه می‌شود، ولی یک کشور وجود دارد که همچنان به تولید این خودرو استمرار می‌ورزد.
استرالیا، سرزمین کانگروها را می‌توان تنها کشوری نامید که همچنان تویوتا لندکروزر سری ۷۰ را با یکسری بروزرسانی‌ها تولید و به بازار عرضه می‌کند. در این رابطه سخنگوی تویوتا استرالیا می‌گوید که این ماشین هنوز که هنوز است چهره‌ای قابل اعتماد در ذهن بسیاری از مردم استرالیا دارد و همین مورد باعث شده تا خط تولید این برند همچنان در استرالیا با تولید دو مدل شاسی بلند چهار درب ۷۶ و وانت لندکروزر ۷۹ فعال باشد.

بخشی از بروزرسانی‌های این ماشین مربوط به پیشرانه محرک آن می‌شود که حالا با تغییراتی اساسی، از یک پیشرانه توربودیزل ۴٫۵ لیتری هشت سیلندر تشکیل شده است. در این راستا، انژکتورهای پاشش سوخت این موتور اصلاح شده، یک فیلتر هوای بهتر مورد استفاده قرار گرفته و همچنین اطلاعات ECU موتور بروزرسانی شده است تا سطح آلایندگی این پیشرانه با استانداردهای یورو ۵ تطابق داده شود.

دیگر بخش مهم همگام سازی این خودرو هم مربوط به سیستم‌های ایمنی آن می‌شود. با وجود اینکه قدمت سری ۷۰ به دهه ۸۰ میلادی برمی‌گردد، ولی برای آن کیسه‌های هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های زانویی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک ترمز، سیستم کروز کنترل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و در آخر هم سیستم کمک حرکتی در سربالایی‌ها در نظر گرفته شده است تا در ظاهر یک پیرمرد فرتوت، ولی در باطن یک جوان شاداب به نظر آید.

(۶۳۹)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است