با انواع بازی یک دقیقه ای آشنایی دارید؟ چه شما معلم باشید و چه پدر و مادر، برای دست و پنجه نرم کردن با کودکان پرانرژی، باید روش های مختلفی را به کار گیرید. کودکان زود خسته و حواسشان پرت می شود، بنابراین انجام یک یا دو بازی که بیش از یک ساعت طول بکشد، ممکن است آنها را کاملا بی حوصله کند. چیزی که نیاز دارید بازی هایی است که برای سازمان دهی، سرگرم کننده و آسان باشند. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، لیستی طولانی از بازی های یک دقیقه ای را برای کودکان جمع آوری کرده ایم که چند وسیله در دسترس، فضای کافی و یک دقیقه زمان، تمام چیزی است که برای شروع این بازی ها نیاز دارید.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

1. بازی یک دقیقه ای برج سکه ای

یک بازی ساده با چیزی که همه ما در کیف پولمان داریم!

چیزهایی که نیاز دارید: تعداد زیادی سکه، یک سطح صاف، تایمر و فضا برای بازی تعداد بازیکنان: ۵ تا 10 نفر

نحوه بازی:

یک یا دو کودک می توانند همزمان با هم بازی کنند. به هر کودک یک کاسه کوچک از سکه های همسان و هم اندازه بدهید. تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید. بچه ها باید در مدت زمان یک دقیقه، تا می توانند سکه ها را روی هم بگذارند که این کار باعث ایجاد برج سکه ای می شود. کودکی برنده است که بیشترین سکه را روی هم قرار دهد بدون اینکه برج فرو بریزد.

می توانید به تعداد بچه ها این بازی را انجام دهید.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

2. بازی یک دقیقه ای جویدن دونات

یک بازی یک دقیقه ای دسته جمعی است برای کودکان در حال رشد و آنهایی که دندان شیری دارند.

چیزهایی که نیاز دارید: تعداد دونات به اندازه تعداد نفرات، نخ، و فضا برای بازی تعداد بازیکنان: ۵ تا 10 نفر

نحوه بازی:

فضایی را پیدا کنید که بتوان در آن سیم یا طنابی را به طور افقی در ارتفاع یک و نیم متری یا بیشتر، براساس میانگین قد کودکان، بست. یک نخ را به هر دونات گره بزنید و آن ها را با فاصله حداقل دو قدم جدا از هم، به طناب افقی ببندید. هر اندازه فضا بود، دونات به طناب ببندید. هر کودک را زیر یک دونات قرار دهید. کودکان فقط با پریدن می توانند به دونات دسترسی پیدا کنند. با صدور فرمان “برو” از سوی شما، بچه ها باید بدون استفاده از دست، دونات را بخورند. هر کودکی که در کوتاه ترین زمان ممکن دونات را خورده باشد، برنده اعلام می شود.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

3. توپ و قاشق

در این بازی کودکان مجبورند از قدرت دندان خود استفاده کنند و نمی توانند از دست برای انتقال توپ یینگ پونگ از یک بشقاب به بشقاب دیگر استفاده کنند.

چیزهایی که نیاز دارید: دو بشقاب، یک قاشق پلاستیکی، ۱۰ تا 12 عدد توپ پینگ پونگ تعداد بازیکنان: ۵ تا 6 نفر

نحوه بازی:

دو بشقاب را کنار هم قرار دهید و توپ ها را داخل یکی از آنها قرار دهید. تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و به کودک یک قاشق پلاستیکی بدهید. کودک باید دسته قاشق را با دهان نگه دارد و توپ را از اولین بشقاب داخل دیگری بیندازد. آنها نباید از دست استفاده کنند. بازیکنی که در یک دقیقه بیشترین تعداد توپ را جابه جا کرده باشد، برنده است.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

4. بازی یک دقیقه ای حمله به پشته لیوان ها

با چند لیوان یکبار مصرف می توانید بازی چیدن لیوان ها را انجام دهید. شاید اولش آسان به نظر برسد، اما با انجام این بازی یک دقیقه ای با کودکان به میزان سختی این بازی پی خواهید برد.

چیزی که نیاز دارید: ۳۶ عدد لیوان یکبار مصرف پلاستیکی یا کاغذی، میز و تایمر تعداد بازیکنان: ۶ تا 12نفر

نحوه بازی:

لیوان ها را روی میزی قرار دهید. با صدور فرمان “برو” بازیکن باید لیوان ها را به شکل یک هرم با هشت عدد در پایه و یک لیوان در بالا شروع کند. هنگامی که هرم ساخته شد، بازیکن باید با برداشتن یک لیوان در بالا و در سطرهای بعد به طور مورب از چپ به راست، آن را خراب کند. وقتی فقط یک لیوان باقی ماند، باید به سرعت دوباره شروع به ساخت هرم بکند. هدف ساختن و خراب کردن برج یا همان لیوان هاست.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

5. فوت کردن پر

این بازی نسبتا چالش برانگیز را می توانید به طور دسته جمعی انجام دهید.

چیزی که نیاز دارید: پر (ترجیحا جعلی و سبک)، فضا برای بازی و تایمر تعداد بازیکنان: ۵ تا ۱۰ نفر

نحوه بازی:

به هر بازیکن یک پر بدهید و آن ها را در یک خط قرار دهید. تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید. پس از صدور فرمان “برو” بچه ها باید پر را فوت کنند تا در هوا نگاه داشته شود. این پر به مدت یک دقیقه نباید روی بدن بازیکن یا روی زمین بیفتد. کودکی که موفق شود آن را برای یک دقیقه یا بیشتر در هوا نگه دارد، برنده است. یک ورژن دیگر این بازی اینست که پر را با فوت کردن از یک سمت اتاق به سمت دیگر اتاق داخل سطلی بیندازید.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

6. بازی یک دقیقه ای روی هم گذاشتن لیوان ها

با استفاده از لیوان های یکبار مصرف بازی خلق کنید.

چیزهایی که نیاز دارید: 39 عدد لیوان یکبار مصرف آبی و یک عدد قرمز، تایمر تعداد بازیکنان: 5 تا 10 نفر

نحوه بازی:

همه لیوان های یکبار مصرف را روی هم قرار دهید و لیوان قرمز را در پایین قرار دهید. هر بار یک لیوان را از بالا به پایین بیاورید و زیر لیوان قرمز رنگ قرار دهید، تا آرام آرام بالا بیاید. هدف اینست تا لیوان قرمز در عرض یک دقیقه در بالا قرار گیرد.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

7. ساختن کلمه با اسپاگتی

اسپاگتی وقتی پخته شود، غذای خوشمزه ایست اما با خام آن نیز می توان بازی جالبی خلق کرد.

چیزهایی که نیاز دارید: یک بسته اسپاگتی، یک میز یا سطح صاف تعداد بازیکنان: 5 تا 8 نفر

نحوه بازی:

کودکان را به دو یا سه تیم تقسیم کنید. به هر تیمی یه دسته اسپاگتی خام و یه لیست از کلمات بدهید. از آنها بخواهید با این رشته های تکه شده کلمات را روی میز هجی کنند. تیمی که این کار را اول انجام دهد برنده خواهد شد. حداکثر زمان مجاز یک دقیقه است.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

8. بازی یک دقیقه ای برج مهره ای

مهره های فلزی را بدون دخالت دست روی هم بگذارید.

چیزهایی که نیاز دارید: 10 تا 12 عدد پیچ شش ضلعی متوسط، تعدادی چاپستیک، یک سطح صاف تعداد بازیکنان: 6 تا 8 نفر

نحوه بازی:

به هر بازیکن یک جفت چابستیک و تعدادی مهره بدهید. وقتی تایمر شمارش را آغاز کرد، بازیکنان باید با استفاده از چاپستیک مهره ها را برداشته و روی هم قرار دهند، بدون اینکه آنها پایین بریزند. اگر پشته سقوط کند، بازیکن می تواند تا زمان به پایان نرسیده دوباره این کار را انجام دهد. بازیکنی که بیشترین تعداد مهره را روی هم بگذارد، برنده است.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

9. چالش جاذبه

ما نمی توانیم بر جاذبه غلبه کنیم اما می توانیم از افتادن بادکنک روی زمین جلوگیری کنیم. این بازی برای کودکان با سن 6 سال یا کمتر ایده آل است.

چیزهایی که نیاز دارید: چند بادکنک باد شده، فضای کافی برای بازی، تایمر تعداد بازیکنان: 5 تا 8 نفر

نحوه بازی:

بادکنک ها را به اندازه یک هندوانه باد کنید. بچه ها را در یک اتاق خالی یا خلوت ببرید تا آزادی عمل بیشتری داشته باشند و به آنها یک بادکنک بدهید. وقتی تایمر شروع به شمارش کرد، بچه ها می بایست بادکنک را در هوا پرت کنند و با کمک دست باید به آن ضربه بزنند تا در هوا بماند. تا وقتی، یک دقیقه به پایان نرسد، نباید بگذارند بادکنک روی زمین بیفتد. بادکنک هر بازیکنی که روی زمین بیفتد، بازنده است.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

10. بازی یک دقیقه ای ساختن پازل با جعبه

جعبه های اضافی را دور نریزید و با آنها پازل درست کنید.

چیزهایی که نیاز دارید: تعدادی جعبه خالی، 16 قطعه کارتون برش خورده به شکل پازل، میز، تایمر تعداد بازیکنان: 2 تا 3 نفر

نحوه بازی:

با جعبه های خالی به هر تعداد که می خواهید تکه های پازل درست کنید.

در صبح یک روز تعطیل بعد از صبحانه، تکه های پازل را به بچه ها دهید.

تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و از کودک بخواهید تا این پازل را کامل کند.

هر چه کودک تکه های بیشتری از پازل را در یک دقیقه کامل کند، مغزش قوی تر می شود.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

11. جدا کردن قطعه ها با چاپستیک

این بازی به بهبود هماهنگی دست و چشم کمک می کند.

چیزهایی که نیاز دارید: تعدادی چاپستیک، شکل ها، حروف و شماره های پلاستیکی یا مقوایی، سه عدد کاسه تعداد بازیکنان: 5 تا 6 نفر

نحوه بازی:

تمام قطعات را با هم مخلوط کنید و آنها را در یک جا قرار دهید. به هر کودک یک جفت چاپستیک بدهید. بازیکنان باید به صورت انفرادی مخلوط حروف ، شماره ها و شکل ها را جداسازی کنند. سه عدد کاسه روی میز قرار دهید، یکی برای شماره های 1 تا 9، یکی برای حروف و دیگری برای شکل ها. تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید. بچه ها باید با استفاده از چاپستیک قطعات را در ظرف مناسب بیندازند. بازیکنی که با استفده از چاپستیک، بیشترین تعداد را جدا کرده باشد، برنده است.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

12. بازی یک دقیقه ای پف نبات

با داشتن تعدادی پف نبات (مارشمالو) و خلال دندان بازی یک دقیقه جالبی خلق کنید.

چیزهایی که نیاز دارید: یک بسته پف نبات، یک بسته خلال دندان تعداد بازیکنان: هر تعداد که خواستید

نحوه بازی:

کودکان را به گروه های دو یا سه نفری تقسیم کنید و به آنها یک مشت پف نبات و خلال دندان بدهید. تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید طی این مدت بچه ها باید با خلال دندان و تکه های پف نبات سازه ای که به ذهنشان می رسد را بسازند. همچنین می توانید به بچه ها اجازه دهید تا به طور انفرادی این سازه ها را بسازند.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

13. خوردن بیسکوئیت با صورت

بازی سرگرم کننده دیگری که بدون دخالت دست باید انجام شود، خوردن بیسکوئیت است.

چیزهایی که نیاز دارید: تعدادی بیسکوئیت تعداد بازیکنان: به تعداد دلخواه

نحوه بازی:

بازی ساده ای که تنها با استفاده از ماهیچه های صورت باید بیسکوئیت را به سمت دهانتان حرکت دهید و آن را بخورید. کودک باید چانه اش را بالا نگه دارد طوری که که صورتش رو به روی سقف باشد. بیسکوئیت را روی پیشانی اش بگذارید. بدون استفاده از دستها، کودک باید بیسکوئیت را از پیشانی به سمت دهان هدایت کرده و آن را بخورد بدون اینکه روی زمین بیفتد.

در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما اینطور نیست و همین سختی، آن را جالب تر می کند.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

14. بازی یک دقیقه ای حفظ تعادل تاس ها

شاید حفظ تعادل تاس های روی هم، آن هم بر روی یک میز، کار ساده ای باشد اما روی یک چوب معلق چطور؟ ما با این ایده بازی جالب دیگری را برایتان در نظر گرفته ایم.

چیزهایی که نیاز دارید: 10 عدد تاس هم اندازه، تعدادی چوب بستنی

نحوه بازی:

مطمئن شوید که فضای کافی برای بازیکنان وجود دارد. به هر شرکت کننده یک جوب بستنی و یک مشت تاس بدهید. کودک باید سر چوب را به طور افقی با لب و دندان هایش نگه دارد. آنها باید به آرامی هر بار یک تاس را در انتهای دیگر چوب قرار دهند. کودک باید تاس هایی را که روی هم قرار داده است را برای یک دقیقه نگه دارد، اگر پشته تاس ها فرو بریزد باید دوباره این کار را انجام دهد.

15 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان

15. گردنبد آبنباتی

با آبنبات، شکلات ها و یا تکه های میوه جواهر درست کنید!

چیزهایی که نیاز دارید: تعدادی سین روکش دار، یک بسته شکلات نرم یا تکه های میوه تعداد بازیکنان: 5 تا 8 نفر

نحوه بازی:

تکه های میوه یا شکلات ها را روی یک سینی بریزید و به هر بازیکن یک یا دو عدد سیم روکش دار بدهید. بچه ها باید دور میز جمع شوند و تکه های میوه را تنها با استفاده از یک دست، از سیم رد کنند. آنها نمی توانند در وسط بازی از دست دیگرشان کمک بگیرند. بازیکنی که بلندترین حلقه میوه را ساخته باشد، برنده است.

در مقاله 14 بازی یک دقیقه ای هیجان انگیز و آسان + نحوه انجام آنها به مطالعه و بررسی 14 بازی یک دقیقه ای دیگر پرداخته ایم.