پژوهش های مرتبط با سیل در دانشگاه آزاد اهواز انجام می شود


پژوهش های مرتبط با سیل در دانشگاه آزاد اهواز انجام می شود

اهواز – ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به اینکه دانشگاه در قبال رخدادهای جامعه مسئولیت دارد گفت: پژوهش های مرتبط با سیل در دانشگاه آزاد اهواز انجام می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام فرج الله براتی عصر دوشنبه در نشست قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد باحضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در محل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اظهار داشت: با شروع سیل در خوزستان به دستور مدیران دانشگاه آزاد اقداماتی در حوزه های امداد رسانی، ساخت سیل بند، پالایش مناطق و اقدامات پزشکی و پژوهشی در دستور کار قرار گرفت همچنین قرارگاه جهادی این دانشگاه موضوع سیل را به صورت میدانی بررسی می کند.
وی ادامه داد: بارش باران در کشور یک نعمت محسوب می شود اما برخی مدیریت های اشتباه در این حوزه سبب بروز مشکل شد.
براتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با مدیرت جهادی و ارزشی در تراز با اهداف انقلاب اسلامی عمل کرده و همواره به دنبال حل مشکلات جامعه بوده است.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار وظیفه ذاتی خود یعنی تولید علم، دانش و فناوری به دنبال حل مشکلات جامعه است و این را وظیفه خود می داند.
براتی یادآور شد: دانشگاه ها در کنار تربیت نیروی متخصص، نیروی انسانی ماهر و تولید علم باید پیگیر حل مشکلات باشند و دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خوبی در این مسیر داشته است.

**نقش فعال جوانان و دانشگاهیان در مقابله با سیل
همچنین معاونت اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: همبستگی ایجاد شده بین مسئولان و دستگاه های خدمات رسان در موضوع سیل چشمگیر بود، اگرچه سیل خسارت هایی را ایجاد کرد اما نعمت های فراوانی را نیز برای استان به همراه داشت.
احمد صالحی آرا با تقدیر از نقش جوانان استان خوزستان در مقابله با سیل اظهار داشت: دانشگاهیان نیز با درجات مختلف تحصیلی در نقاط درگیر سیل حاضر شده و خدمات رسای کردند.
وی ادامه داد: 9 قرارگاه فرعی در شهرستان های سوسنگرد، هویزه، حمیدیه ، شوشتر، شوش، باوی، دارخوئین، آبادان و شادگان با مدیریت مسئولان واحدهای دانشگاهی ایجاد شد.
صالحی آرا با اشاره به اینکه در ابتدا مناطق درگیر سیل شناسایی شدند تصریح کرد: در این بررسی ها مشخص شد که 48 روستا آبگرفتگی کامل، 23 روستا آبگرفتگی 50 درصد و 63 روستا محصور در آب بودند.
وی افزود: در ابتدا تمام انرژی خود را برای حفاظت از مناطق و مقاوم سازی سیل بندها قرار دادیم در مجموع قرارگاه ها 578 نفر در اردوگاه های دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت کردند.
صالحی آراد با بیان اینکه 166 پزشک به مناطق درگیر سیل اعزام شدند یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از پزشکان در این مناطق سیل زده حضوری فعال دارند تاکنون بیش از هشت هزار و 978 مورد معاینه پزشکی در این مناطق انجام شده است.
9887/6064

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید