207 واحد مسکونی با 20 میلیارد ریال اعتبار در محله سعدی بازسازی شد


207 واحد مسکونی با 20 میلیارد ریال اعتبار در محله سعدی بازسازی شد

رحیمی گفت: تاکنون 207 واحد مسکونی با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال بازسازی شده و 36 واحد در دست تعمیر است که به اعتباری بیش از سه میلیارد و 600 میلیون ریال نیاز دارد و 7 واحد نیز به طور کامل تخریب شده که بازسازی آن در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امروز (دوشنبه 30 اردیبهشت) در آیین پایان بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در محله سعدی شیراز با اشاره به آسیب دیدن 250 واحد مسکونی در سیل اخیر شیراز، گفت: تاکنون ۲۰۷ واحد با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال بازسازی شده و ۳۶ واحد در دست تعمیر است که به اعتباری بیش از سه میلیارد و 600 میلیون ریال نیاز دارد و هفت واحد هم به طور کامل تخریب شده که بازسازی آن در دست اقدام است.

استاندار فارس افزود: فعالیت هایی هم در حوزه معیشت انجام شده و مبالغ زیاد از سوی سمن ها و خیران به تامین لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و تعمیر لوازم آسیب دیده اختصاص داده اند.

وی با اشاره به مطالعات علمی انجام شده در مورد سیلاب و مسیر آن و محله های شیراز در مسیر آن، بیان کرد: قسمت های آب گیر در محله گود گل کنان نیز با استحصال اراضی اطراف محله سعدی جا به جا خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه ۴۶ واحد در محله سعدی به صورت مستقیم تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند، اظهار کرد: به علت اینکه بافت این منطقه ریز دانه و نفوذ ناپذیر و ناپایدار است و این مشخصه های بافت غیر رسمی و ناکارآمد است، با توجه به قانون بازآفرینی شهری قسمت های زیادی از اطراف آرامگاه و گود گل کنان و کوچه منشعب از گودگل کنان به سمت آرامگاه باید در این جا به جایی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: اراضی محله گودگل کنان وقفی بوده و ساخت و سازها بدون مجوز و اسناد مالکیت است که روند جا به جایی و تملک اراضی در معرض سیل را با دشواری هایی مواجه کرده است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس