گیلان به‌عنوان استانی پیشرو در ارتقاء شاخص‌های اجتماعی معرفی شود


گیلان به‌عنوان استانی پیشرو در ارتقاء شاخص‌های اجتماعی معرفی شود

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: لازم است با توجه به گذشته و جایگاه گیلان ، تلاش بیش‌تری برای معرفی آن به‌عنوان استانی پیشرو در ارتقای سطح شاخص‌های اجتماعی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری حقوق کودک استان گیلان با اشاره به تدوین طرح‌ها و برنامه‌های دولت برای ارتقاء حقوق کودک و احترام به شخصیت نسل آینده‌ساز جامعه اظهارداشت: در این مسیر شاهد اقدام‌های مناسبی هستیم و اراده‌ای جدی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، همراه‌سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های مردم نهاد و استفاده از دیدگاه‌های سازنده دانش‌آموختگان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف وجود دارد.
وی پیشینه‌ مذهبی کشور را تکیه‌گاهی برای تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان توصیف‌ کرد و افزود: اسلام به‌عنوان یکی از مکاتب الهی، نگاه ارزنده و بلندی به رعایت حقوق کودک به‌عنوان انسان دارد و نگاه احترام آمیز به کودک در راستای توجه به کرامت انسانی، به‌روشنی در سیره معصومین (ع) جلوه‌گر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهار داشت: شیوه‌های آموزش غیرمستقیم و سیره بزرگان دین، رفتاری مبتنی بر عطوفت و مهربانی نسبت به کودک بوده است که این امر مایه مباهات تمامی مسلمانان محسوب می‌شود.
وی به گذشته‌ کشورمان در رعایت حقوق تمامی انسان‌ها، به ویژه نسل کودک و نیز فعالیت‌های موثر صورت‌گرفته در 40 سال انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در عصر جدید با توجه به پیچیدگی‌ها، فراز‌ها و فرود‌ها، نیازمند به‌روز‌رسانی و رعایت قانون‌های عمومی مورد تایید دین مبین اسلام و باور‌های اسلامی کشورمان برای نیل به نقطه مطلوب هستیم.
وی به ضرورت تولید محتوای مناسب، آگاهی‌بخشی به جامعه و بهره‌گیری هدف‌مند از ظرفیت‌های فضای مجازی اشاره و با تشریح آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک اظهار کرد‌: تلاش افزون‌تر برای کاهش کودکان کار، بازمانده از تحصیل و توجه هم‌زمان به نیاز‌های سخت‌افزاری خانواده‌ها، گامی در مسیر بازتوانی و خدمات‌رسانی موثر به این قشر ازجامعه محسوب‌می‌شود.
زارع با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های استانی در ارائه‌ خدمات رایگان به خانواده‌های کم‌برخوردار و ضرورت کمی‌سازی اهداف برای ترسیم چشم‌انداز و حرکت در جهت اولویت‌ها، استفاده از مناسبت‌هایی چون هفته ملی کودک، تشکیل کارگروه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند را برای پیشبرد فعالیت‌ها متناسب با بُرش‌های استانی و شهرستانی ضروی دانست و گفت: این امر بیان‌گر توجه جدی به حوزه کودک و نشان‌گر اقدام‌های مناسب در حال انجام است.
وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای به سرپرستی فرمانداری و دبیری شهرداری رشت، برای معرفی این شهر به عنوان «شهر دوستدار کودک» خبرداد.
در این جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های چهارکمیته حقوقی و قضایی، آموزش و اطّلاع‌رسانی، حمایتی و هماهنگی و پایش و ارزیابی، به‌ترتیب از سوی مدیران کل و نمایندگان دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه شد.
7296/2007/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام