نیازمند اهتمام همگان در احداث موزه دفاع مقدس گیلان هستیم


نیازمند اهتمام همگان در احداث موزه دفاع مقدس گیلان هستیم

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان گفت: موزه دفاع مقدس 12 سال در رنج و محنت است؛ دنبال مقصر نیستیم ولی برای احداث این موزه نیازمند حمایت و اهتمام هستیم.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عباس بایرامی غروب دوشنبه در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در جمع اعضای شورا افزود: احداث این موزه در شهر رشت برنامه ریزی شده که گامی در راستای انتقال ارزش های دفاع مقدس به آیندگان است.
وی با بیان این که در زمان حاضر موزه دفاع مقدس در 15 استان کشور به بهره برداری رسیده و ساخت آن در 10 استان دیگر 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار امیدواری کرد که عملیات اجرایی ساخت موزه دفاع مقدس در سال جاری محقق شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خاطر نشان کرد: در بودجه استانی برای احداث موزه دفاع مقدس استان قول داده شده و 13 نماینده مجلس نیز حمایت کرده اند.
وی با بیان این که موظفیم از دستاوردهای دفاع مقدس حفظ و حراست کنیم، تصریح کرد: دفاع مقدس متعلق به هیچ فرد، گروه و جریانی نیست بلکه به عنوان ثروت ملی متعلق به همه آحاد است.
بایرامی نگارش و ادبیات تاریخ شفاهی دفاع مقدس را ضروری دانست و بیان داشت: نگارش دانشنامه دفاع مقدس از نیازهای استان گیلان برای انتقال به آیندگان است که البته کارهایی در این باره انجام گرفته است.
بایرامی با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: بیش از یک هزار گیلانی در عملیات بیت المقدس حضور داشتند و 260 شهید در این عملیات تقدیم کردیم و حدود 70 جانباز داشتیم.
وی با بیان این که گیلانی ها در عملیات بیت المقدس نقش پررنگی داشتند، خاطر نشان کرد: بازخوانی از این عملیات ها را بایستی داشته باشیم.
استان گیلان دارای هشت هزار شهید است.
7286 / 2007/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی