سازمان ملل: کمک ها به سیل زدگان ایران ادامه می یابد


سازمان ملل: کمک ها به سیل زدگان ایران ادامه می یابد

ایران پیشتر اعلام کرد که برای تامین مالی قربانیان سیل، دو میلیارد دلار کمک های اضطراری لازم است و همزمان، این شکایت را داشته است که تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران موانعی را در این زمینه ایجاد می کند.

به گزارش جماران؛ 'اوگوچی دنیلز' نماینده سازمان ملل متحد در ایران از تصمیم این سازمان بین المللی برای تداوم کمک های کوتاه مدت و بلند مدت خود به آسیب دیدگان سیل اخیر ایران خبر داد.

خانم دنیلز روز دوشنبه گفت: ما کاملا به چند جانبه گرایی متعهد هستیم و سازمان ملل به ارتباط با جامعه بین الملل در مورد حمایت از حکومت و دولت ایران در زمینه کمک به سیل زدگان ادامه خواهد داد.

سیلاب های ناشی از بارش های بی سابقه در نقاط مختلف ایران در ماه های مارس (اسفند) و اوایل آوریل(فروردین) جان افراد زیادی را گرفت و باعث خسارت های زیر بنایی از جمله پل ها و جاده های مواصلاتی شد.

دو میلیون نفر تحت تاثیر سیل بوده و دهها هزار نفر نیز با از دست دادن خانه های خود در چادر زندگی می کنند.

ایران پیشتر اعلام کرد که برای تامین مالی قربانیان سیل، دو میلیارد دلار کمک های اضطراری لازم است و همزمان، این شکایت را داشته است که تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران موانعی را در این زمینه ایجاد می کند.

درهمین حال بهرام قاسمی سفیر کنونی ایران در فرانسه و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، در واکنش به اقدام آمریکا در ایجاد موانع و مسدود کردن کمک های بشر دوستانه علیه مردم ایران گفته است اقدام ایالات متحده در سالگرد خروج از توافق هسته ای ایران (برجام) نشان دهنده رویکرد ضد مردمی مقامات آمریکایی است.

نماینده سازمان ملل در تهران با اشاره به کمک های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که شامل پتو، تشک، مجموعه وسایل آشپزخانه ، یکهزار تخته چادر و چمدان ها برای موارد اضطراری بود 11 آوریل از طریق هوایی برای سیل زدگان ایران ارسال شده است به تشریح ادامه این کمک پرداخت.

دنیلز در مورد اقدامات دفتر سازمان ملل در تهران برای کمک به بازماندگان سیل ، گفت: هدف سازمان ملل متحد در ایران، از زمان آغاز این حادثه، حمایت از اقدامات امداد و نجات دولت ایران به آسیب دیدگان بود و تمام کمک های سازمان ملل متحد در حمایت از سیلزدگان انجام شده است و براین اساس برنامه سازمان ملل با هدف حمایت از 115هزار نفری است که بیشترین آسیب را در سیل اخیر در چهار استان سیلزده دیده اند.

وی افزود: در مراحل اولیه، سازمان ها توانستند 1.4 میلیون دلار از صندوق های اضطراری داخلی خود به منظور تهیه کمک های بشردوستانه براساس درخواست دولت تهیه کنند که در اواخر آوریل از صندوق مرکزی کمک های اضطراری (CERF) این مبلغ دریافت شد و آژانس ها نیز برای تأمین مجدد منابع خود 600 هزار دلار دیگر کمک دریافت کردند که تا کنون تمام کمک های ما جهت پشتیبانی ارائه شده است.

وی همچنین در باره اقدامات انجام شده نمایندگی سازمان ملل برای ارائه خدمات به سیل زدگان در محل حادثه ، افزود: ما از استان های آسیب دیده لرستان، گلستان، ایلام و خوزستان بازدید کردیم که زیان ها قابل توجه است و سازمان ملل متحد و دولت ایران در حال ارزیابی نیازمندی های بعد از فاجعه (PDNA) هستند و تاکنون نیز کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF)، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) و برنامه جهانی غذا (WFP) کمک های خود را ارائه کرده اند.

به گفته وی ، این کمیساریا تصمیم اولیه را در هماهنگی با اداره بیگانگان و امور خارجی مهاجرین وزارت کشور (BAFIA) برای استفاده از منابع موجود در کشور از جمله پتو، تشک های خواب، ظروف نگهداری مایعات و لوازم آشپزخانه جهت کمک به دولت اتخاذ کرد که البته ایران طی چهار دهه گذشته میزبان پناهندگان، عمدتا افغان ها بوده که نحوه پاسخگویی به آنها باعث دلگرمی است.

وی کمک های سازمان بهداشت جهانی برای تامین نیازهای بهداشتی هزاران نفر از افراد بی خانمان در سیل اخیر را شامل جعبه کمک های مربوط به تروما، وبا و بیماری های غیرواگیر و کالاهای درخواستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ذکر کرد.

دنیلز در مورد کمک های یونیسف به سیل زدگان ، افزود: نخستین محموله کمک های یونیسف شامل 200 دز واکسن و 100جعبه برای سرد نگه داشتن دارو در تاریخ 18 آوریل به ایران رسید.

وی اظهار داشت: این تجهیزات کمک خواهد کرد که خدمات ایمن سازی ضروری برای کودکان مبتلا به بیماری فراهم و از گسترش بیماری ها جلوگیری شود و دومین محموله یونیسف نیز از جمله 80 یخچال واکسن در ماه مه (اردیبهشت) به ایران وارد شد تا خدمات مربوط به ایمن سازی ضروری کودکان در مراکز بهداشت عمومی استان های تحت تأثیر سیل فراهم شود.

نماینده سازمان ملل در تهران در پایان تاکید کرد که سازمان ملل متحد اقدامات لازم و همکاری نزدیک با همتایان دولتی و جامعه بین المللی را برای پاسخگویی به نیازهای کسانی که از حادثه سیل اخیر رنج می برند، ادامه می دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت